Foto bij Dance all night - schrijfwedstrijd Austen en Bronte (2012)

Dance, dance all night

Korte inleiding over het boek:
In het leven van het grote gezin Penny draait alles om Crystal, de enige dochter in het gezin, die balletdanseres wil worden. Met de hoogste verwachtingen sturen ze Crystal naar de dansschool. Niemand heeft oog voor het kleinste jongetje en 'ongelukje' Doone. Crystal neemt hem mee naar dansles omdat er anders niemand is om voor hem te zorgen. Zonder dat ook maar iemand het weet doet hij alle oefeningen na in de gang, zich vasthoudend aan de verwarming. Zijn belangstelling voor ballet blijft erg lang onopgemerkt, tot de danslerares zelf voorstelt om Doone naar de hoogste school van ballet te sturen. In zijn leven leert Doone piano spelen en danser te worden, op topniveau. Al die tijd is Crystal vurig jaloers op Doone, want zij heeft haar carrière als danseres nooit waar kunnen maken.
In dit hoofdstuk zie je de 16-jarige Doone de hoofdrol spelen in 'Leda en de zwaan', een balletstuk op erg hoog niveau.

In het boek heten de ouders 'ma' en 'pa' dat ga ik dus ook zo houden.

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen