Jo's pov
Langzaam liep ik naar mijn leerlingenkamer, wat zou die straf zijn? Het liefst zou ik onzichtbaar worden en- "Jo waar was je?" ik word meteen overvallen door Draco die op me af komt lopen, tja wat moet ik zeggen? Ik loop hier met een gat in mijn hoofd rond, wat nu een stuk beter is geworden, je ziet en voelt er al bijna niets meer van, maar toch is het vernederend om te zeggen dat je door die Belle bent ingepakt!
"Ah niets bijzonders, al krijg ik er wel straf voor, niets bijzonders dus..." grijns ik waardoor er een glimlach op het gezicht van Draco tevoorschijn komt, "Weet je wat het verschil tussen ons is?" vraagt hij waardoor ik opkijk, "Nou?" er verschijnt een speelse grijns op zijn gezicht, "We halen altijd iets uit maar jij bent zo dom om betrapt te worden, ik niet..." Draco kijkt me hooghartig aan, "Pardon?" ik doe alsof ik beledigt ben en geef hem een zachte duw, "Weet je nog toen je naar het donkere bos moest met Harry, Ron, Hermelien en volgens mij Belle ook..." Draco keek me niet begrijpend aan, "Die keer dat je bijna in je broek piste van angst..." maak ik nog even duidelijk waardoor er een paar andere leerlingen van Slytherin opkijken, Draco geeft me een duw geeft als teken dat ik mijn mond moet houden.
We slaan de hoek af en komen in de leerlingenkamer, "Hey!" zeg ik tegen Patty als ik naast haar kom zitten, "Hellow!" op dat moment gaat de deur open en zie ik Snape op me af komen, oh no, de straf is bekend volgens mij. En hij moet het serieus gaan vertellen!? Mijn eigen vader!? Wat een feest...
"Kom je even?" vraagt ie terwijl hij zich weer omdraait en wegloopt, ik heb al snel door dat ik hem moet volgen, snel sta ik op en loop achter hem aan, de leerlingenkamer uit. Op een plek waar het wat rustiger is begint hij met praten,
"Jo wat heb ik je nou gezegd!?" begint hij waardoor ik ongeïnteresseerd naar de zijkant kijk, "Jo kijk me aan als ik tegen je praat!" mijn ogen schieten boos naar die van hem waardoor hij een stap naar achter doet, "Je hebt twee weken magieverbod, alleen in de lessen gebruik je magie, je weet wat dat betekent, word je betrapt buiten de lessen met magie heb je er een mooie maand bij!" zegt mijn vader langzaam en duidelijk, dan draait hij zich om en loopt weg, het donker in. Woedend kijk ik hem na, fijn, magieverbod! Ik heb het een keer 1 maand gehad, niemand wist het dus ik werd er niet mee geplaagd maar prettig was het niet.
Ik liep even door de school en wou naar buiten gaan, naar mijn favo plek, de boom, of hoe dat ook mag heten! Het is een boom die echt kan bewegen en die misschien een beetje moordlustig is. Tot mijn kleine verbazing zie ik daar Draco en co met Potter en zijn vrienden staan, Hermelien is goed bezig om Draco een mep te verkopen waardoor ik haar toverstok even naar beneden duw, "Ik denk niet dat jij ook een magieverbod wil hebben..." grijns ik. Ze draait zich om waardoor Draco begint te lachen, op dat moment haalt ze uit, haar vuist in zijn gezicht. Ik kon even mijn lachen niet inhouden, wat? Het zag er ook gewoon grappig uit...
Draco en zijn vrienden rennen weg waardoor ik lonely overblijf, fijn...
"Dus... Nog iets te vertellen?" vraag ik misschien licht spottend.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen