Een fantastisch eerste hoofdstuk

[q][/q]31 augustus: Lissa, komen eten. Papa zijn stem haalde mij uit mijn droomwereldje. Ik ging vandaag voor het eerst naar de Wegisweg. Ik sprong het bed uit en roffelde op blote voeten de trap af. Straks komen Lilly en James je halen om samen met Harry je spullen te gaan halen. Ik schrokte mijn spek met eieren weg en rende snel de trap op. In mijn kamer paste ik een wit jurkje met rode bolletjes aan en roffelde weer naar beneden, waar ik ongeduldig wachtte tot de bel ging. Na 10 minuten neer te hebben gezeten houd ik het niet meer en spring ik weer op van de bank. Wanneer zouden Lilly en James en Harry komen. Meteen nadat ik dat gedacht had rinkelde de bel. Sirius,wij zijn het, zei James. Ik huppelde papa achterna. Lilly en James kwamen samen met Harry binnen. Hoi Sirius begroette Lilly mijn vader. Harry was toch zenuwachtig, maar dat was hij altijd. Ik begroette de 3 en keek met een smekende blik naar Sirius. Ik zie dat Lissa niet kan wachten om naar de Wegisweg te gaan, zei hij terwijl hij aan het glimlachen was. James merkte op dat ik exact op Sirius leek toen hij zo oud was als ik. Laten we haar niet langer in spanning houden, zei Lilly terwijl ze Harry mee naar buiten nam. Ik huppelde naar buiten en zwaaide naar papa. Voor ik in de auto van de Potter's plaats nam. Na een kleine rit van een vijftal minuten kwamen we aan in de Lekke Ketel. Terwijl we door de Wegisweg wandelden. Keek ik mijn ogen uit. Braakbals uilenboetiek, Klieder en vlek, De boetiek van Madam Mallekin, Gewaden voor alle gelegenheden. Ik had nooit verwacht dat er zoveel winkels in een kleine straat pasten. Nadat we bij Goudgrijp waren geweest, gingen we onze gewaden passen. Daar pastte een jongen wet haar dat zo blond was dat het wit leek een gewaad. Hij deed me erg denken aan Layla. Ook zo'n klein verwend ettertje, dat alles mocht. Hij praatte over de afdelingen, en over bezemstelen die hij zou binnensmokkelen. Hij keek mij aan alsof ik stront was. Niet dat hij wist hoe ik heette maar toch, Harry werd aangestaard met zo'n bewonderende blik dat ik dacht dat hij Harry een huwelijksaanzoek zou doen. Natuurlijk, werd Harry bewonderend bekeken. De jongen die door achter een spiegel te kruipen Voldemort had vermoordt. Hij had misschien een litteken. Maar Voldemort was dood en iedereen vierde feest. Een vrouw die precies leek op de bekakte jongen, haalde hem en zijn gewaden op. Was ik blij dat dat kind weg was. Nadat ook wij onze gewaden hadden gekocht. Gingen we naar Klieder en vlek om onze schoolboeken, inkt en veren te kopen. Daar was er geen bekakt kind te bekennen, waardoor mijn humeur op slag verbeterde. Harry en ik hadden de tijd van ons leven. Met naar uilen te kijken, toverstaffen te proberen en naar de apothekerij te kijken waar een stageheks met een neusknijper voor de stank werkte. Ik was bijna triestig dat ik naar huis moest. Maar daar tegen over stond natuurlijk dat ik morgen naar Zweinstein zou gaan. Toen ik thuis kwam, nam ik afscheid van de familie Potter en huppelde naar boven om mijn hutkoffer te maken. De toverdrank ingriedienten werden netjes in apparte zakjes gedaan. De weegschaal werd in een zacht materiaal gestopt. Mijn gewaden en gewone kleren werden netjes ingepakt. Mijn toverboeken en mijn toverstaf werden netjes ingepakt. Ik moest toegeven zo netjes had ik nog nooit gepakt. Sirius kwam naar boven om mij een foto te geven. Ik en mijn vader lachten in de lens van de foto. De vakantie in China... Aangezien wij kunnen toveren bewoog de foto. Ik stopte de foto weg. En deed mijn hutkoffer dicht. Sirius was al weer weg waardoor ik naar de spiegel keek aan mijn kamerdeur. Lang pikzwart haar en donkerbruine ogen. Ik leek heel erg op Harry, buiten dat ik een meisje was, alleen onze oogkleur was anders. Hij had smaragdgroene ogen en die van mij waren donkerbruin. Ik was het evenbeeld van Sirius. Hetzelfde karakter en hetzelfde uiterlijk. Ik vroeg mij af of Sirius zelf geen baby had gekregen... Waarschijnlijk was ik gewoon paranoide. Ik voerde mijn uil, Silverbullet een eendagskuiken en ging naar beneden.
Dit is het langste hoofdstuk dat ik ooit getypt heb...
(yeah)(typing) Kudo en/of commentaar.

Reageer (1)

  • Kaffaljidhmah

    Spannend! Hoop dat er niet nog meer bekakte kinderen komen! xD

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen