Ik kijk naar het getik van de regen op de ramen."Wat een pokke weer."Ik zucht hardop en pak mijn rugzak die ik vervolgens om mijn schouder hang.
"Dat ik niet omval is een wonder!" Ik loop naar beneden. Mijn zusje en broertje zitten al aan de ontbijt tafel.
"Goedemorgen Lars en Lara."

"Goedemorgen!"Antwoord Lara mij vrolijk. Lars mompelt wat.
Ochtend humeur. Lars en Lara zijn mijn broertje en zusje. Tweeling. Allebij ADHD maar wel super lief.
"Godver! Is het al zo laat?"

"Kuch zie je toch"

"Houd je mond Lars"Ik ren snel naar de garage en spring letterlijk op mijn fiets. Neeee1 Ben ik nu mijn eten vergeten? Moet ik weer eten lenen of iets kopen.
Ik ben al door mijn vijf euro van de week door en het is nog maar woensdag.

Eenmaal zeiknat aangekomen op school staat mijn beste vriendin Sophie al tewachten."Hey"Ik omhels haar en samen lopen we naar de kluisjes.
"Soph"

"JA?"

"Hoe kan het dat jij niet zeiknat bent?"

"Auto"

"Potjandosie! Had je me niet kunnen bellen ofzo. Dan had ik mee gekunt.

"Je nam niet op.Nouja je zusje nam op maar die zei dat je al weg was"
"Helemaal niet!" We staan inmiddels bij de kluisjes. Sophie en ik hadden echt geluk. We kreggen kluisjes naast elkaar.
Ik pak mijn sleutel uit mij tas en op mijn ziver rode kluis." Wat hebben we als eerst?"

"Geschiedenis en Engels." Geschiedenis is mijn beste vak. Later wilde ik iets met geschiedenis doen.
Waarschijnlijk leraar ofzoiets. Ik ben er nog niet helemaal overuit.opeens wordt het stil in de hal en betekent dat Daniel,Yorrick en Stijn er aankomen.
Oftewel de meest arrogante,irritante en egoistische jongens van de school.

Ze hebben elk meisje in hun bed gekregen. Vanaf dag 1 probeert Yorick ervoor tezorgen dat ik hem haat.
Maar nee lieve mensen,nooit! Tussen haat en liefde zit een klein lijntje die ik liever niet wil oversteken. Ze hebben het plekje bij de lift geclaimt.
Ja, we hebben een lift op onze school."Jo, Madison. Haat je me al.

"Nee."

"Mooi."

"Houd je mond." Ze lopen door en iedereen gaat door met praten." Mad, haat je me nog steeds niet?"

"Nee waarom zou ik. Dan gaat het zoals van die cliche boeken en voor mij hoeft dat niet."
De bel gaat en iedereen loopt naar zijn lokaal. In de gang word ik aangesproken door een meisje."Hey Madison!"
"Hey."Sophie en ik lopen door tot dat we bij het lokaal zijn."Wie was dat?"

"Ik heb geen idee."Ik ben vrij populair op mijn school.Niet dat ik dat zelf vindt.Ja,ik ben vrij gelieft.
Maar ik weet niet of dat door het feit komt omdat ik de enige ben waar Yorick een heel klein beetje normaal tegen praat of omdt ik gewoon aardig ben.
Er zijn ook geen mensen die mij stom vinden.Ik heb niet echt een vijand kinderachtig gezegt. Opzich is dat best fijn. En anders zou het ook weer doorlopen op zo'n cliche boek. Opeens voel ik een tik tegen me kont."What the fuck!" Ik draai me met een rug om en ik zie Yorick grijnsent naar me kijken.
Aandacht besteet ik er niet aan. Dat wilt hij alleen maar. De docent komt aanlopen en maakt de deur van het lokaal open.
"Gaat iedereen op zijn plek zitten, dan gaan we beginnen.

Iedereen volgt zijn opdrachten en gaat op zijn plek zitten."We beginnen vandaag met het onderwerp Aletta Jacobs. Weet iemand hier van."
Ik steek direct met mijn vinger op. "Madison"

"Zij street voor vrouwen rechten."

" Ja dat klopt"

Na Engels strompelt iedereen het lokaal uit. Ik loop naar mijn kluisje om daar vervolgens tewachten op Sophie.
Engels hebben wij nooit samen. Wat best stom is. in de verte zie ik haar blonde lokken enveile groene ogen al aan komen.
Ik zwaai even en ze ziet het en zwaait terug."Hoe was Engels."

"Ging wel."

"Ik heb echt medelijden met je dat je Mevrouw Blauw voor Engels hebt."
"Ze is inderdaad niet echt bepaalt aardig. Maar je leert er mee leven."

"Ga je mee naar de Kantine,ik heb echt honger."

"Nee Sophie, ik ga niet langs de lift." De lift zit precies op de weg naar de Kantine. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de 3 biggetjes die plek geclaimt hebben. De 3 biggetjes zijn ook wel Daniel,Yorick en Stijn.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen