“No guns here.” stond er met koeien letters op een rond bord geschreven. Het bord zat vol met gaten. Kogelgaten. Aan de ene kant kon ik er wel om lachen, maar aan de andere kant was het beangstigend.
We liepen het vliegveld af, ik was versuft en verveeld van de reis.
Mijn vader haalde ons op met de auto. We stapte in en reden van het vliegveld af. Het was in de namiddag, de lucht was grijs maar het was warm. Hier was het altijd warm.
Mijn vader praatte over de veiligheid in het land. ‘S avonds stopt hij nooit voor stoplichten omdat hij anders berooft word, vertelde hij. Ook loopt hij nooit over straat, alles doet hij in de auto.
De auto stond in de file voor het stoplicht.
“Veel mensen vinden het een hele onveilige stad, maar eigenlijk valt dat wel mee.” zei mijn vader.
Er stapte een man uit een auto, in de baan naast ons zo’n twee auto’s naar voren. Hij had een geweer in zijn hand, waarmee hij naar boven richtte. Waar hij precies op richtte kon ik niet zien. Plots begon hij te schieten. Drie harden knallen weerklonken door de lucht. Ik schok en veerde op in mijn stoel.
Alsof er niks gebeurt was stapte de man weer in zijn auto en reed weg.

Reageer (1)

  • NiareNero

    Dat was toch in papua nieuw gunea ofzo toch?

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen