Als alles is uitgelegd zegt Celia "het is dat Mark het mee uitlegt anders had ik had ik hier niks van gelooft." ze gaat op bed zitten en vervolgt "En als ik het goed begrijp, heb jij heel veel geluk geha d dat je Caleb niet hebt gebeten?" Ik knik als ik rood word en zeg "als je meer te weten wilt komen mag je best een van mijn boeken pakken." en ik wijs op de rotzooi van boeken die letterlijk overal liggen. Celia pakt er een paar op en legt ze in een kast. "Bedankt, ik begin denk ik maar eens in deze: De Codex." zegt Celia als ik verschrikt zeg "shhhh... Zeg dat nooit meer hardop." "Waarom niet?" vragen Mark en Celia tegelijkertijd. "Dit boek bevat informatie die voor een heleboel mensen bruikbaar is, belangrijke formules en voorspellingen." "En daarom zijn vast veel mensen er naar op zoek, maar waarom heb jij hem?" vraagt Celia. "Ja inderdaad, veel mensen willen dit boek. Ze hebben me dit boek in bewaring gegeven omdat ik naar de mensenwereld ging en ik moet jullie iets laten zien." zeg ik waarna ik mijn handen naar boven toe beweeg en er een zilveren gloed om mij heen verschijnt, het begint hier nu ook te ruiken naar vanille-ijs. "Wat is dat?" vraagt Mark. "Mijn aura, een aura kan elke kleur hebben maar kijk." Ik blader naar een pagina in de Codex en laat een voorspelling zien er staat: Ziler en Goud, De twee die een zijn zullen de wereld redden of vernietigen. "Zilver." zeggen Mark en Celia. "Jep en ik ben hiernaartoe gekomen om deze voorspelling." zeg ik als ik naar een andere pagina toe ga waar staat: Zilver zoekt Goud, Alïens en voetbal. "Omdat jullie tegen Alius moesten en voetbal speelden denk ik dat dit op Raimon slaat dus ik moet al jullie aura's zien alleen dat is lastig zonder dat iedereen het merkt." "Welke aura's hebben wij dan?" vraagt Celia nieuwsgierig. Ik hef mijn handen hoog op e tik ze beiden een keer aan waarna Marks aura groen opgloed en het naar gras ruikt, die van Celia gloeit op in verschillende felle kleuren en het gaat er naar bloemenparfum ruiken. "Wow..." is het enige wat die twee kunnen uitbrengen. "Dit zijn jullie aura's, je aura is afgestemd op je karakter en kan veranderen." zeg ik. Mark en Celia kijken elkaar en mij verwonderd aan en daarna verdwijnt de gloed en geur weer. "Maar wie heeft dan de gouden aura?" vraagt Mark. "Dat is dus iets dat ik niet weet." zeg ik teleurgesteld. "Maar wat ik wel weet is dat dit op mij en iemand op Raimon slaat." zeg ik waarna Mark en Celia me verbaasd aankijken waarna ik alles nog een keer uitleg. Nu pas realiseer ik me: misschien is het niet erg om mijn geheim te delen, misschien is dat juist fijn. Maar wat ik niet weet is dat we zijn vergeten om Celia te vragen of ze haar mond dicht wil houden...

6:00 De volgende ochtend
"Goedemorgen." zegt Celia als haar wekker afgaat. "Goedemorgen, ben jij gewoon vroeg wakker of de jongens altijd laat?" vraag ik. "Volgens mij zijn de jongens gewoon slaapkoppen." zegt Celia lachend als ze opstaat en zich aankleed. "Ik ben nu ook een keertje vroeger wakker dan normaal want ik moet nog iets printen en ontbijt maken." zegt ze. "Oké, ik blijf nog even hier, je ziet me wel bij het ontbijt." "Oké, tot dan." zegt Celia en ze loopt weg. Wat zou ze eigenlijk willen uitprinten? vraag ik me af. Ik haal mijn schouders op en ga door met tekenen.

8:00
"Ik ga maar eens ontbijten." zeg ik hardop tegen mezelf als ik opsta en de deur uitloop. Als ik de hoek om ben staat zowat heel Raimon om een prikbord heen. Ik loop ernaartoe en.... Ik schrik me rot want daar staat: 10 dingen die je niet wist over vampieren. En onderaan... Ik durf bijna niet te kijken... Daar staat: 10. Kyky is een vampier. Als Nathan me opmerkt, hij staat het dichtst bij mij, stapt hij achteruit waardoor hij tegen jack aanbotst die omvalt en dat merkt iedereen. Dus iedereen kijkt nu naar mij. "Is dit waar?" het is Nathan. "Ik... Ik." Ik kan het niet... Ik kan het iet zeggen. Heel Raimon kijkt me vragend en verwachtingsvol aan, maar het enige wat ik doe is me omdraaien en rennen. "CELIA, CELIA WAAR ZIT JE?!?" Als ik eenmaal in de keuken aankom staat Celia daar te praten met de andere managers. Ik pak haar bij haar arm en sleep haar mee de keuken uit, waar nog niemand is. "Hoe kon je?!?" vraag ik woedend. "Jij hebt mij niet gevraagd om niets te zeggen en durfde het zelf niet te zeggen dus heb ik het voor je gedaan op een manier dat iedereen het te horen krijgt." zegt ze triomfantelijk. Ik hoor voetstappen naderen en ren naar de deur en dan naar buiten richting het strand.

10:00
Ik zit nog steeds op het strand, ik durf niet weg te gaan totdat... "Daar zit ze!" dat is Marks stem. Voordat ik kan reageren staan ze al in een kring om me heen. "Laat me hieruit!" schreeuw ik. Ik begin als een kip zonder kop door de cirkel te rennen. "Ga aan de kant." zeg ik iedere keer als ik aan een andere kant van de cirkel aankom. Na een tijdje geef ik het op en zegt Jude "Kyky, wij willen nu de waarheid weten." "Ik... Ik... Ik." Ik kom niet verder en al helemaal niet als ik Caleb ook zie staan. Als ze zo graag een antwoord willen, mogen ze zelf kijken. Ik verander in een mini-vleermuis (dat kan wel vanuit mijn menselijke vorm en daar kan ik dus prima gebruik van maken) en vlieg met het grootste gemak weg. Terug naar Raimon.

Als ik daar aankom, verander ik terug en ren ik mijn en Celia's kamer in. Ik begin de deur te blokken als Celia me vragend aankijkt en vraagt "wat ben jij in hemelsnaam aan het doen?" "Die zijn me helemaal naar het strand gevolgd, dankzij jou!" roep ik en ik val op het bed neer. Nu durf ik dus echt NOOIT meer deze kamer uit...

Reageer (6)

  • Samanthablaze

    Oh, boek 1 pas? Naww, dan kan ik nog niet echt met je fangirlen... weet je al wel wie Scatty is?

    8 jaar geleden
  • Kyonakoenen

    Zit nu in het eerste boek, maar Ben zeker van plan de rest ook te lezen.

    8 jaar geleden
  • Samanthablaze

    Cool!!!! Het zijn leuke boeken hè? Ik heb ze alle 7 achter elkaar uitgelezen xD

    Waar ben jeen ergens?

    8 jaar geleden
  • Kyonakoenen

    Jep die Ben ik nu aan het lezen goed gezien samanthablaze ;P

    8 jaar geleden
  • Samanthablaze

    Wacht eens even... Heb jij toevallig de geheimen van de onsterfelijke Nicolaas Flamel gelezen? De twee die een zijn, de één die alles is? Één om de wereld te redden, één om deze te vernietigen. Kyky heeft dezelfde aura als Sophie Newman...

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen