Foto bij H1 [palulukan -

Ik kan nu wel alles wat ze zeggen in het na'vi schrijven maar dan snappen jullie er geen hol van.
Hier dus wat woordjes die er in voor die in deze chapter voorkomen:

Irayo : Bedankt.
Rutxe : Alsjeblieft.
Nìhawng Txan : heel veel.
Oe Nìhawng Herahawy : ik ben heel moe.
Herahaw Fpom : slaap lekker.
Peu Daw : wat is er gebeurd?
Siltsan : goed.

"Irayo, dat je mee wou lopen."
"Rutxe, ik deed het voor m'n eigen bestwil. Ik had het mezelf anders nooit vergeven. Ik hou van mijn eigen Ikran, dus moet jou'n Ikran ook veel voor jou betekenen."
"Nìhawng Txan, ik zou alles willen geven om haar te laten leven."
We lagen al in onze 'hangmatten', we kletsten nog wat na. Maar ik was nu echt moe.
"Oe nìhawng herahawy, dus ik ga slapen."
"Herahaw fpom."
Ik droomde erover dat er een vreemde Na'vi was in dit bos. Hij werd aangevallen door een Palulukan, ik moest hem wel redden! Ik pakte mijn pijl & boog en sprong van de boom, "AAAAH!" Schreeuwde ik. Ik trok de pijl naar achteren en al springend schoot ik de pijl door z'n been. Ik viel keihard op de grond, de vreemde vluchtte en ik had maar pijn en pijn. De Palulukan sprong op me en beet in m'n been. Ik schreeuwde het uit van de pijn.
Ik werd wakker, "Neytiri NEYTIRI!" M'n moeder Mo'at stond bij me.
"Peu daw, had je een boze droom?"
"Ja moeder, het ging over een vreemde na'vi niet van onze clan. En ook niet van andere groepen die wij kennen."
"Sky-people.." Zei Mo'at.
"Komen de sky-people?" Riep Tsu'tey.
Ik keek om me heen en zag dat bijna alle gezichten naar mij gericht waren, altijd als ik iets droomde zou het wel uitkomen. Het leek net alsof dat mijn gave was.
"Wat gebeurde er nog meer?!"
"Ik werd aangevallen door een Palulukan."
Ik kreeg een brok in me keel terwijl ik dat zag. Straks gebeurd het nog echt ook. Ik wl niet aangevallen worden door een Palulukan!
"Er gaat iets vreselijk gebeuren. Dat moet haast wel.." Riep Mo'at, zodat iedereen het kon horen.
Eytukan [mijn vader] was de leider, hij moest nu bepalen wat er ging gebeuren. "
"Siltsan! Ik wil dat iedere jager zich verzameld bij de ingang van onze Hometree. We berijden ons voor op een aanval!"
Ik kon m'n oren niet geloven. Ik wilde geen oorlog, en wat met de Palulukan. "Ik ga nooit meer slapen moeder, ik krijg alleen maar boze dromen."


http://www.youtube.com/watch?v=GBGDmin_38E&feature=player_embedded#

Reageer (9)

  • BQueen

    ik wacht op de volgende!:D

    <3''

    1 decennium geleden
  • Marito

    vet :3

    1 decennium geleden
  • BQueen

    VERDER <33

    1 decennium geleden
  • MysticFool

    mooi snel verder

    1 decennium geleden
  • Elucidate

    snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen