Foto bij Chapter 14:

Na deze hoofdstukje komt Valerie in de tweede te zitten en ik zou nu serieus meer gaan activeren aangezien ik deze verhaal een beetje erg verwaarloosd en de schuingedrukte worden zijn dat ze is aan het denken.





Pov Valerie

Ik zat nog steeds te zoeken naar Fred en George. Ik keek om me heen en ik rolde even kort met mijn ogen, ik liep steeds verder de gang door, totdat ik iets hoorde waar ik vliegensvlug omdraaide om te kijken waar het vandaan kwam. Ik zag niks maar toch had ik een slecht gevoel over, en ik schudde mijn hoofd even kort en ik mompelde zacht ''oke Valerie je overdrijft gewoon het was helemaal niks aan de hand.'' Ik wou weer verder gaan doorlopen om mijn twee beste vrienden te gaan zoeken. Ik liep de hoek om waar ik Filch en zijn rot kat zag staan in de hoek, natuurlijk zag Mrs. Norris me waar ze mij verraadde aan Filch, zonder dat ik wat had gedaan ook nog eens. Ik begon snel weg te rennen voor hun en ik keek meer om me heen, ik rende een leeg gang in waardoor ik opeens een hand voelde op mijn mond werd gedrukt, ik slaakte een klein gilletje van schrok. Er werd grinnikend door een bekende stem waar ik eerst niet thuis kon plaatsen van wie het was. De eigenaar van de hand zei zacht in mijn oor, ''rustig maar ik ben het, tenzij je wilt dat je na moet blijven bij Filch.'' Toen ik het stem hoorde slaakte ik een zucht van opluchting omdat het 1 van mijn beste vrienden waren, ik trok zijn hand van mijn mond weg en ik keek hem even nijdig aan waar ik siste ''moest je dat nou weer gaan doen!?'' En hij keek mij even onschuldig aan waardoor ik in de lach schiet en ik knuffelde Fred even kort en ik keek even om me heen waar ik zacht zei ''hoe moeten we wegkomen voordat Filch en zijn kut kat ons kan vinden?'' George keek Fred even kort aan en hij grinnikte even zacht waar hij antwoordde '' we kennen de hele weggetjes van Hogwarts dankzij de Marauders map.'' Fred knikte meteen instemmend naar George en hun sleurden me mee naar de Great Hall om te gaan eten, ik keek ze even aan waar ik vroeg '' jullie houden wel contact met me in de vakantie toch?'' Fred en George keken elkaar even aan en ze zeiden tegelijkertijd '' natuurlijk houden we contact Valerie, je bent tenslotte anders dan je familie.'' Ik knikte even opgelucht naar ze waar ik dacht dan heb ik tenminste iets om erna uit te kijken in de kerstvakantie en ik glimlachte even kort naar hun en ik sloeg mijn armen om hun heen. We kwamen later eindelijk aan bij de Great Hall toe waar ik, Fred en George naar de Gryffindor tafel gingen zitten en ik keek Draco weer even aan voor het eerst waar ik hem toch miste maar natuurlijk zou ik dat niet vertellen, we waren anders hij was een Slyhterin en ik was een Gryffindor natuurlijk was ik trots dat ik een Gryffindor ben maar mijn familie zouden me nu vast een bloedverrader noemen en Voldemort zou me vast vermoorden als die ontdekt dat ik voor Harry's kant hoorde en ik was van plan om Dumbledore te helpen om alle gesprekken van Voldemort en de Death Eaters aan hem door te geven ookal denk ik dat het onnodig was om het te doen maar toch zou ik het doen je weet maar nooit of het handig is. Ik zat de hele tijd in mijn gedachten gezonken waar ik niks hoorde dat Fred en George tegen me zat te praten, waar George een glas water over me heen gooide om me aandacht te kunnen krijgen, ik keek hem woedend aan en ik siste '' waarom deed je dat?!'' George keek mij even onschuldig aan en hij zei ''je was in je gedachten gezonken en ik en Fred zaten tegen je te praten maar je gaf geen antwoord dus dat is de reden waarom ik het deed.'' Hij gaf me een schaapachtige glimlach, waar ik mijn hoofd even kort schudde door hem en ik schepte algauw wat eten op mijn bord waar ik begon te eten, ik keek George even aan en ik glimlachte even naar hem. En ik keek even later voor hem uit waar ik zag dat Professor Dumbledore opstond en zijn armen uitspreidde om iedereens aandacht te krijgen toen iedereen het door had werd het muisstil in de Great Hall waar Dumbledore begon te spreken ''iedereen heeft zijn buik goed gevuld waar ik voorstel dat jullie naar je heerlijke bed gaat om te gaan slapen aangezien je morgen vroeg uit je bed moet om de trein te gaan halen, slaaplekker iedereen,'' hij ging weer in zijn zetel zitten waar hij toe keek hoe alle leerlingen opstonden en de Great Hall uitliepen om naar hun leerlingenkamer te gaan. Ik kwam Draco en zijn belachelijke vrienden tegen en ik negeer ze volkomen waar ik tegen Draco opbokste en ik zei arrogant '' kan je niet uitkijken? Oh nee dat heb je nooit geleerd he Draco?'' Ik grijnsde even kort voldaan en ik begon achter mijn vrienden aan te rennen voordat Draco me een klap kon geven, ik wist dat ik het morgen wel zou krijgen maarja dan gebeurd het morgen maar ik hoop het liefst in de Malfoy Manor zodat niemand het kan zien dat ik wordt geslagen door mijn eigen tweelingbroer. Fred en George zaten op me te wachten bij de portret van The Fat Lady en ze zeiden ''hehe dat werd eens tijd Valerie, waarom duurde het zo lang?'' Ik keek ze even kort aan en ik haalde mijn schouders even op waar ik mompelde''oh ik kwam mijn geweldige broer tegen waar ik tegen hem opbokste dat is alles.'' Ik gaf ze een glimlach en ik zei meteen de wachtwoord ''Spetter-Kwak'' en ik klom als eerste de portret gat in waar ik op hun zat te wachten voordat ik naar de meisjesslaapzaal liep om te gaan slapen toen ze eindelijk ook in de leerlingenkamer waren gekomen, gaf ik ze allebei een knuffel en ik zei hyper ''slaaplekker jongens,'' en ik liep meteen richting de meisjesslaapzaal toe waar ik me omkleedde in mijn pyjama wat eigenlijk gewoon een spaghetti topje was en een korte broek met de kleuren rood en goud natuurlijk de kleuren van Gryffindor, mijn ouders zouden mijn pyjama gaan haten maar dat boeit me niet, want hun haten mij al dus wat maakt het uit of ze me nog meer zou haten? Draco was altijd de perfecte kind voor hun geweest, maar ik noem hem een hond en waarom ik hem zo noemt? Dat is omdat hij altijd met mam en pap mee eens is en altijd hetzelfde doet als hun, maar mam is veel minder erg wat je denkt, het is meer pap, hij kan soms wel aardig zijn maar meestal is die een lul voor mij, ik moest zelfs een keer in de kelder gaan slapen van hem, zonder een reden zelfs en natuurlijk zat Draco me uit te lachen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen