deel 2

Na een paar minuten in de kooi te hebben gezeten stopte de koets voor een groot kasteel. Pak jij die meid even vroeg een soldaat aan de anderen. Het meisje hoorden wat gemompel. Pak haar nu gewoon en breng haar naar de kerker, dat is zo gebeurd zei de eerste weer. De deur van de kooi werd rieuw open getrokken. Kom hier zei de soldaat. Hij pakte het meisje woest bij de arm. Het meisje keek hem bang aan. Schiet op of ik trek je er uit.- Het meisje deed maar wat de soldaat zei. Ze keek hem bang aan. Was moeder maar bij mij dacht ze. Zou moeder ook daar zijn, of zou ik haar nooit meer zien. Het meisje slaakte een zucht. Hallo dame loop eens door zei de soldaat toen hij haar in de rug dieuwde. Het meisje keek om. Kijk voor je riep de soldaat weer. Ze liepen ondertussen al in de donkere gang van de kelder. Het was best koud in de kerker. Nu maar eens kijken waar ik je zou neer zetten he zei de soldaat. Het meisje keek rond of ze haar moeder zag. Linda ben jij dat riep opeens een vrouw. De soldaat keek rond. Er word niet geschreeuwd in de kerker riep hij kwaad. Hij gooide het meisje neer. blijf hier, hij maakte een deur open en gooide het meisje er achter. Hij draaide de deur weer op slot. de deur kraakte heel erg. Het meisje kon niks zien daar was het veel te donker voor. Ze voelde over de grond. die was vochtig. Wie is daar vroeg een vrouw weer. Moeder? vroeg het meisje. bent u het. De vrouw zuchte. Linda mijn meisje kom eens bij mij. Het meisje kroop naar de vrouw toe. Wat doe jij hier nou, ik had toch gezegt dat je door het donkere woud moets gaan, zei de vrouw. Het meisje dat Godelinda hete snikte. Dat deed ik ook, maar ze waren me te slim af en haalde me in. Meisje kom eens hier zei de vrouw. Ze sloeg haar arme om haar dochter heen. Je hebt je best gedaan. Het is ook allemaal mijn schuld zei ze. Maar moeder zei Godelinda. Stt mijn kindje. slaap maar een beetje zei haar moeder. Godelinda zuchte nog een keer. Ze was zo uitgeput na wat er allemaal gebeurd was dat ze meteen in slaap viel, in een droomloze slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen