Image and video hosting by TinyPic" alt="Foto bij Oc`s: Ankou" style="max-width:100%; display:inline;" />

gonna do some introduction things for my OC`s ^^

tadaa, Ankou, mn oudste OC, heb haar bijna 3 jaar geleden bedacht nu wieh

naam: Ankou

leeftijd: onbekend
bday: 22 november
lengte: 1.70 (mens)
1.50 (schoft paardachtige vorm)
soort: fairy grimm reaper
uiterlijk: Ankou heeft 2 vormen waarvan de paarden vorm het origineel is. de menselijke variant is echt niet ontstaan om cosplay redenen ofzo,
het is niet dat ze kan veranderen in de andere vorm, het is gescheiden van elkaar en ligt er meestal aan waar ik zin in heb om te tekenen
paardachtige vorm: Ankou heeft een glanzende zwarte huid en een hoekig postuur, haar benen eindigen in scherpe punten, geen hoeven dus. haar manen en staart krullen aan het einde.
mens: Ankou heeft een bleke huid, haar haar krult aan het einde, net als bij de paardvorm. ze draagt meestal een licht armor waardoor ze snel weg kan rennen.

oorsprong naam: keltische mythologie
oorspronkelijk verhaal: It is said that the Ankou is a death omen that collects the souls of the deceased. The Ankou is the last person to die in a parish during a year. The last deceased person will assume the duty of calling for the dead. They describe the Ankou as a tall, haggard figure with long white hair. It is also perceived as a skeleton with a revolving head able to see everything everywhere. The Ankou is said to drive a cart and stops at the house of someone who is about to die. It knocks on the door, this sound is sometimes heard by the living, or it could give out a mournful wail like the Irish Banshee. The Ankou has also been reported as an apparition entering the house, it takes away the dead who are then placed in the cart with the help of two ghostly companions (wikipedia)

karakter: Ankou is schuw naar mensen, nerveus, verlegen, goed in het observeren van dingen, niet echt een vechter, ze vlucht eerder dan ze vecht, heeft weinig controle over haar gave en ze eet dromen van mensen. ze kan niet tegen zonlicht dat haar meteen brand en daarom leeft ze vooral `s nachts. soms een tikkeltje down.
likes: rennen / alleen zijn / lente en herfstnachten
dislikes: mensen / iemand pijn doen

Reageer (1)

  • Duendes

    De intro.is nicee!!
    Ik kan alleen de foto niet zien :X
    Kijk later wel even op m'n computer, but I'm sure he is NICEEEEE

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen