Foto bij Chapter 1 Hogwarts.

Lynn Joanne Brooks
De volgende ochtend zit ik met Harry Ron en Hermelien in de trein, opweg naar zweinstein. Ik ben blij dat ik weer naar school mag mijn ouders haalde het bloed onder mijn nagels vandaan met hun gezeur over dat ik niet op deze school thuis hoor. Maar goed "Wat hebben jullie deze kerst gedaan?" Vraag ik aan ze. "Naar mijn ouders gegaan" zegt Hermelien. Ik glimlach en luister naar alle verhalen die ze te vertellen hebben. "Oh ik heb mijn tijd door gebracht met mijn vriend." Zeg ik "Nee niks bijzonders, we zijn naar een restaurantje geweest en nog naar zijn vader." Zeg ik de trein reis duurt erg lang, en langzaam begin ik er genoeg van te krijgen. Ik check mijn mobiel om te kijken of Jacob wat gestuurd heb maar hij heeft al sinds vorige week niks meer van hem laten horen. Ik zet mijn telefoon uit en ik ga mij maar is omkleden. De trein is eindelijk aangekomen bij zweinstein, en na nog een klein boottochtje zijn we in het kasteel waar de avonturen weer kunnen beginnen. Samen met Harry Ron en Hermelien loop ik naar de kamers. Als we eenmaal de kamers weer hebben ingedeeld gaan de lessen weer beginnen. Zoals gewoonlijk zit ik tussen Ron en Ginny we letten allemaal op in de les. Of in ieder geval ik, we hebben verweer tegen de zwarte kunsten ik schrijf alles op wat ik op kan schrijven, na deze les gaan we gelijk door naar waarzeggerij en daarna naar de geschiedenis van de toverkunst we hebben pauze nu en ik zit er weer helemaal ik het is alsof ik nooit weggegaan was maar helaas is dat wel zo. Mijn ouders hebben mij een jaar daar weggehaald waardoor ik een deel mis, gelukkig ben ik weer een beetje bijgelesd door Harry Hermelien en Ron. We lopen door de lange gangen van zweinstein. En lopen door naar de lunch zaal, iedere keer kijk ik of ik een bericht van Jacob heb maar nee nog steeds heeft hij niks gestuurd. Waarom? Waarom doet hij zo? Ik snap het niet heb ik iets verkeerds gedaan? Of kan hij er niet mee omgaan dat ik naar een zeer hoge school voor heksen en tovenaars gaat? Of kan hij er niet mee dealen dat ik kan toveren? Of is hij jaloers? Rustig eet ik mijn lunch op maar toch vind ik het vervelend dat hij niet terug schrijft voor de zoveelste keer stuur ik hem een bericht "Lieve Jacob, heb ik iets verkeerds gedaan? Waarom stuur je niks terug? Hou je nog wel van mij??" Ik stuur hem die bericht en ga verder met Harry Hermelien en Ron. Nog steeds laat Jacob niks van zich horen ik zucht "Nog steeds geen bericht van hem terug?" Vraagt Ginny "Inderdaad, dit gaat nu al een maand zo. Hij zegt maar niks en is steeds bezig." Antwoord ik haar, "Hij is het niet waard Lynn, hij hoord van zich te laten horen en niet dit!" Ik luister naar haar en ik doe mijn telefoon weg. Hermelien komt naast mij zitten en ik voer een gezellig gesprek met haar.

Reageer (1)

  • BOOKWURM

    Hmmm misschien het hele gedoe met bella en renesmee begonnen? Of Jacob meets lupin. Dat zou zooo Leuk zijn.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen