Foto bij MakeUp! Deel1

Heeii iedereen!
Daar is ie dan. Het eerste hoofdstuk van mijn blog Beautyspullen.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden <3
Veel plezier met het hoofdstuk MakeUp!

Elke meisje kent het wel. MakeUp!
Nou daar gaat mijn eerste hoofdstuk over.
Je hebt verschillende manieren make up. En daarmee bedoel ik meer de mensen die make up op doen en dan op welke manier.
Ik zou de manieren even uitleggen:
Je hebt 3 soorten manieren. De basis, Normaal, Extreem.

De Basis:
De basis is gewoon het kleine beetje wat je op doet als beginner.
Een beetje Mascara, Lipgloss en misschien iets voor pukkeltjes.

Normaal:
Normaal is gewoon normaal ;)
Gewoon wat make up dat je op doet naar school en over straat!
Bij de normaal manier gebruik je:
Mascara, Lipgloss, iets voor je pukkeltjes, oogschaduw en wat foundation. En misschien Eyeliner.

Extreem:
Als je extreem gebruikt dan doe je best veel make up op.
Meestal gebruiken de meiden/vrouwen extreem veel makeup als ze niet meer op school zitten.
Je ziet daarom ook pas meiden van rond de 18 met extreem makeup. Onder de 18 zie je erg weinig meiden met extreem.
Bij de extreem manier gebruik je:
Mascara, Lipgloss, iets voor je pukkeltjes, oogschaduw, foundation, oogpotlood, Eyeliner, en sommige zetten met bijv. oogpotlood of iets anders een nep moedervlek net schuin onder hun neus. Vaak zie je ze ook met Lippenstift in plaats van Lipgloss, ze doen dan bijv. KNAL rode of KNAL roze Lippenstift op zodat hun lippen er goed uitspringen! Dus dat je de lippen goed ziet..

Dat zijn dus de 3 make up manieren. Zelf gebruik ik altijd de basis! Welke van de 3 gebruiken jullie altijd? Zet dat even in de reactie's! Daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik wil jullie ook nog even iets uitleggen over het verschil van Lipgloss en Lippenstift!
Waarschijnlijk weten de meeste van jullie het verschil wel. Maar alsnog.
Lipgloss is een staafje waarmee je wat glimmend spul aanbrengt op je lippen. (Dat glimmende spul is dus de Gloss!)
Ze hebben de Gloss, Lipgloss genoemd omdat de Gloss voor je lippen is en natuurlijk niet voor je ogen. Maar ook dat is iets wat jullie al wisten.
Maar vroeger wisten ze dat dus niet. Als het hun vroeger niet was verteld zodat wij het ook niet wisten dachten we misschien nu wel dat het eten was of een tandenborstel. I knoww het is niet logisch maar het had zo kunnen zijn!

De lippenstift is echt gewoon een stift maar dan niet van inkt maar van: Was, Pigmenten en Verzachters.
Eerst wist ik dit ook niet maar ik heb het even voor jullie en mezelf opgezocht! En nu denken jullie waarschijnlijk van wat is dat??
Nou dat zou ik jullie is uitleggen!

Was: zorgt voor de stevigheid (bijenwas, carnauba, paraffine, ozokerite, mycrocrystalline, candelilla)

Pigmenten: geven kleur; ze worden gemaakt van vermalen verfstoffen als ijzeroxide (donkerrood, diepgeel, zwart) en titaniumoxide (wit).

Verzachters: ofwel diverse soorten olie zorgen voor de smeerbaarheid. De industrie voegt nog allerhande stoffen toe, zoals: moisturizers en aloë vera (tegen uitdroging), vitamine E, collageen en zonbescherming.

Hopelijk vinden jullie het eerste hoofdstuk leuk! En vinden jullie het niet erg dat dit eigenlijk alleen uitleg over make up is in plaats van uitleg over mijn make up spullen.. Maar als jullie het wel erg vinden, sorry daarvoor! Ik heb sowieso wel besloten dat ik een deel2 ga maken over make up en dat gaat dan over mijn make up spullen. Willen jullie nou een hoofdstuk over bijv. alleen mascara? Laat dat dan even in de reactie's weten. Mag natuurlijk ook over een andere make up zijn^.^ Hopelijk hebben jullie er iets aan! Heb je vragen? Stel ze! En zouden jullie ook mijn vragen kunnen beantwoorden in de reactie's? Alvast bedankt!!

X Shailoverx

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen