Foto bij Scène 5: Telefoon

Verteller/prins Hans
"Assepoester was weg, maar prins Charming had nog iets van haar, haar rode muiltje. En hij was ontzettend verliefd op haar, hij was vastbesloten haar weer te vinden.
Assepoester zelf was weer thuis bij haar stiefmoeder en stiefzussen. De betovering van de goede fee was verbroken en ze moest weer hard werken, maar ze was zeker niet ongelukkig. Ze zong en danste tijdens haar werk en droomde van haar knappe prins.
Prins Charming had besloten dat hij zou trouwen met de vrouw van wie de schoen was. Daarom reisde hij met het schoentje door het hele land. Assepoesters stiefmoeder ontdekte dat en sloot het meisje op in haar kamer toen de prins bij hen kwam. Met behulp van haar vriendjes de dieren, kon Assepoester gelukkig ontsnappen, net toen de prins weer wilde vertrekken."


Assepoester
“Wacht!”


Prince Charming
“Ik wist niet dat hier nog een meisje woonde.”


“Oh, ja, ik…”

“Ga toch zitten.”

*Gaat zitten.*
*Prins doet schoentje aan haar voet.*
*Assepoester trekt mooie jurk terug aan.*

“Jij bent het!”

“Ja, hoogheid.”

“Wil je met me trouwen?”

“Ja!”
*Staat op. Wil prins omhelzen*


“Wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo?”

“Oh, sorry.”
*Neemt gsm op.*
“Hallo?”


Roodkapje
“Assepoester, Roodkapje hier!”

“Roodkapje?” (verbaasd) “Wat is er?”

“Mijn oma! De wolf heeft haar opgegeten en niemand wil me helpen!”

“Hé, zeg, mijn verhaal is nog niet gedaan! Ze moeten nog trouwen en…”

Met hand op gsm “Roodkapje heeft me nodig nu.”
*Neemt gsm weer.*
“Roodkapje, rustig blijven, alles komt heus wel goed. Er zijn hier een hoop kinderen die graag willen helpen.”


“Echt?”

“Ja hoor, maar nu moet ik gaan. Mijn prins wacht.”

“Oh, euh, oké. Veel geluk nog.”

“Bedankt.”
*Hangt op.*


“En mijn verhaal dan?”

Verteller/Assepoester
“Goed, ik zal het wel even verder vertellen. Voor ik met prins Charming trouwde, leerden we elkaar eerst kennen. Ik vertelde hem dus ook over mijn beste vriendin Roodkapje en dit is haar verhaal.”

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen