Ze daalde af en kwamen in de kerkers van de school en kwamen bij de ingang van Leerlingkamer. De klassenoudste vertelde dat het wachtwoord bloedzuiverheid
was en weer voelde ze zich ongemakkelijk bij dat woord, alsof het niet over haar ging, alsof ze op de verkeerde plaats was. De slaapzalen werden aangewezen. Terwijl we liepen viel ik en werd hard uitgelachen. Een van de ouderejaars Had me laten struikelen en iedereen lag in een deuk. Beschamend liep ik snel naar de leerlingenkamer en ging slapen. De volgende ochtend werd ze gewekt door Anna. Ze was erg dankbaar want ze wilde niet op haar eerste dag te laat komen. Snel kleede ze zich om en samen liepen ze naar de grote zaal. Kim en Tessa gaven ons het rooster en ik zag dat onze eerste les toverdranken met ravenklauw was. Ze was blij, nu volgde ze toch lessen met Eva en Roos. Glimlachend liep ze naar het ontbijt weer naar de kerkers. Aangekomen bij het lokaal zag ze dat iedereen van ravenklauw er al was, maar dat er nog niemand van haar afdeling was. De leraar maakte het lokaal open en langzaam aan kwamen ook de leerlingen van Zwadderich binnen. Waarom de leraar het niet erg vond dat iedereen vijf minuten te laat was begreep ze ook niet. Ze vroeg het aan Eva die langs haar zat. Zij vertelde dat Sneep blijkbaar het afdelingshoofd van Zwadderich was en zijn afdeling altijd voortrekt. Toen Anna en Kim binnenkwamen keken ze haar vreemd aan, waarschijnlijk omdat zij er al was en langs iemand uit een andere afdeling zat. De jongens noemde haar meteen een modderbloedje en verrader. De les begon en professor Sneep begon hun te vertellen over het vak toverdranken en het nut ervan. Na zijn uitleg moesten ze in tweetallen de drank brouwen die besproken was. Ze pakten hun ingrediënten en gingen aan de slag. Terwijl ze bezig waren begon professor Sneep een rondje te lopen door de klas en complimenteerde de zwadderaars met hun perfecte dranken terwijl hij Ravenklauw enorm afkraakte, bijvoorbeeld toen Sam er een takje lavendel teveel in Had gedaan ontplofte hij en trok meteen 20 punten van ravenklauw af. Toe kwam hij bij ons en begon meteen te preken "Een modderbloedje in Zwadderich, een schande. Je moet van school af of naar een andere afdeling dreuzel. En 10 punten aftrek voor jullie beide vanwege deze verschrikkelijke drank". Eva en zij keken boos op maar durfde er beide niet tegen in te gaan. Toen Sneep weg was fluisterde Eva dat ze straks onmiddellijk naar Banning zou gaan om het voorval te vertellen. Ze baalde nog harder. Eva Had geluk, zij Had een afdelingshoofd die waarschijnlijk wel aardig was, maar zij Had deze idioot alleen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen