Foto bij chapter 12:

Ik weet niet of ik hier verder ga.



Pov Valerie

Er was maanden voorbij gegaan en het kerstvakantie begon al bijna, wat dus ook betekend dat het jaar al bijna was afgelopen en geloof me dat vond ik eigenlijk niet leuk want ik zal dan weer lang opgeschept zitten met mijn ouders en Draco ook al zag ik Draco wat minder dan eerst, ik vond toen ik nog jonger was dan nu heel erg om van mijn broer bescheiden te worden maar nu vond ik het totaal niet erg. Hij zat in Slyhterin en ik zat in Gryffindor de twee huizen die elkaar haatte dus in mijn familie's ogen was ik een bloedverrader geworden. Ik voelde bij Gryffindor veel meer thuis dan bij Malfoy Manor en ik wist hoe ik mijn vader kon irriteren om mijn kamer te gaan veranderen in Gryffindor kleuren en foto's plakken van mijn nieuwe vrienden wat mijn vader totaal niet goed kuurde, of het mij boeit? Nee ik mocht kiezen met wie ik zal om gaan en bij wie niet. Ik was al altijd gek geweest op Quidditch dus ik zal echt proberen in mijn tweede jaar in de team te komen zitten het liefst als een Seeker maar anders wil ik ook Chaser zijn. Ik zat diep in mijn gedachten waar ik niet hoorde dat Fred zat te praten tegen mij, hij tikte op mijn schouder waar ik meteen opkeek en ik mompelde 'wat nou?' Fred en George zuchtte even kort door mij en Fred mompelde weer hetzelfde vraag aan mij waar ik maar kort knikte naar hem en ik stond al snel op. Hermione keek op van haar boek waar ze ongeduldig zei ' ga je eindelijk je hutkoffer inpakken Valerie?, De kerstvakantie is al over een paar dagen en jij bent nogal sloom met spullen inpakken of je raakt je spullen weer eens kwijt.' Ik keek haar even boos aan en ik knikte maar even kort naar haar waar ik mompelde 'doe ik vanavond als ik ga slapen niet eerder' ik grinnikte even zachtjes toen ik haar gezicht zag optrekken en ik sprintte achter Fred en George aan om naar buiten te gaan. Onderweg kwam ik Draco tegen met zijn vrienden waar ik hem even kort aankeek en ik keek hem een bitchy aan, ja ik was veranderd tegen hem eerst was ik stil en liet hem alles over mij zeggen en bepalen maar totdat ik in Gryffindor kwam was ik soms een bitch geworden tegen de gene die het verdient zoals de Slyhterins en Snape natuurlijk. Ik liet me op de grond vallen bij de boom waar ik altijd zat met de jongens en ik keek even naar het vijver voor ik hun even aankeek en ik zei kreunend ' ik heb totaal geen zin in om naar mijn ouders te gaan maar het moet perse van hun.' Ik zuchtte even zachtjes voor ik begon met gras te plukken. Fred en George keken elkaar aan met een grote grijns zoals ze altijd hebben als ze iets van plan waren om iets te doen waar ik ze nieuwsgierig aankeek en ik haalde me schouders maar even kort op, totdat ik werd opgetild door hun waar ik nep boos zei ' wat gaan jullie doen?' Ze gaven geen antwoord en ze gooide mij in het water waar ik begon te gillen en ik klomde snel uit het water waar ik eerst hun begon te knuffelen om hun ook nat te maken en ik mompelde al snel een spreuk over me uit om me zelf droog te maken.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen