Foto bij W104

JIPPIE, WEER EEN DEELTJE!!!
Het duurde iets langer dat gepland en ik weet nog niet alles terug precies, dus ik zal voorlopig nog wel wat minder kunnen posten dan ervoor, maar ik ben er dus eindelijk in geslaagd weer aan het verhaal te beginnen schrijven.
Ik hoop dat jullie het een beetje goed vinden :)

“Ik denk dat duidelijkheid sowieso zou kunnen helpen”, mengde Rivens vader zich nu ook. “Iedereen weet dat er een Almigtixfee is, iedereen weet wie, maar niemand weet hoe groot het gevaar precies is.”
“Er zijn inderdaad afspraken gemaakt over bewaking”, zei de voorzitter van Lichtrots bedachtzaam. “Ik denk niet dat het veel kwaad kan die openbaar te maken, Bloom.” Bloom slikte even.
“Alles?”, vroeg ze zacht. “Ik bedoel, ook van, van Faragonda enzo?”
“Ik denk dat we daar eerlijk over moeten zijn als er vragen komen”, zei Oritel. “Maar het zelf openbaar maken lijkt me minder noodzakelijk.” Bloom knikte begrijpend.
“Maar we moeten er dan ook wel erg duidelijk bij vermelden dat voorlopig niemand iets te vrezen heeft van Bloom”, zei Saladin rustig.
“Behalve wie denkt Magix of andere planeten aan te kunnen vallen”, kon Musa niet laten te zeggen. Bloom grinnikte even.
“Daar zeg je iets, Musa”, zei Griselda. “We kunnen gerust ook alle goede dingen die Bloom heeft gedaan in de verf zetten.”
“Inderdaad”, zei de Voorzitter van Lichtrots. “Te beginnen met de Trix, vorig jaar.”
“Maar ook kleine dingen”, zei Helia. “Zoals die kleine Roberto. Dat heeft niks met haar krachten te maken.”
“Ja, inderdaad”, zei Flora. “Dan kunnen we aantonen dat Bloom niet altijd alles met haar krachten doet.”
“Roberto?”, vroeg de voorzitter van Lichtrots met een frons. Bloom glimlachte en vertelde het verhaal.
“En heeft die jongen al een dag les gevolgd nu?”, vroeg Erandor nieuwsgierig.
“Nee, nog niet”, zei Saladin. “Maar er worden wel al afspraken gemaakt.”
“Ik denk persoonlijk dat we ook wat Bloom in het verleden gedaan heeft niet mogen vergeten”, zei Codatorta.
“Nee, inderdaad”, stemde de voorzitter van Lichtrots in.
“We moeten misschien ook duidelijk maken dat Bloom nooit voor macht gekozen heeft”, zei Vanessa zacht. “Ze is, nou ja, heel anders opgevoed dan andere feeën en zeker prinsessen.”

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen