Foto bij Chapter 10:

En hier is al hoofdstuk 10 :)





Pov Valerie

Het tijd begon sneller te lijken voor mij, Hermione keek mij aan en ze zei zeurend ' Valerie we moeten nu echt eens gaan, we komen echt te laat voor de les van Snape en we weten niet hoe hij is als we te laat komen,' ik begon te lachen door haar reactie omdat ik wel wist hoe Snape was als iemand te laat komt, hij kon mij niks maken en dat wist hij zelf ook wel maar hij probeer het wel altijd wat te doen dat kan ik wel aan hem zien. Ik keek Fred en George aan waar ik glimlachend zei ' ik ga maar achter Hermione aan voordat ik nog na moet blijven van Snape en ik heb geen zin in om bij hem na te blijven,' ik gaf ze snel een knuffel voordat ik achter Hermione aanliep om naar de kerker toe te lopen waar toverdranken werden gemaakt. Ik leunde tegen de muur aan om te wachten op Snape en ik keek even om me heen waar ik Draco zag staan en hij zat zacht te praten met Gregory Goyle en Vincent Crabbe, ik keek Hermione weer aan waar ik maar met haar begon te praten om Draco te irriteren om met een Mudblood te praten, ik geef er niks om wat voor bloedstatus je was maar wie mijn familie wel kent weet hoe ze zijn ze willen alleen maar Full-bloods hebben in de tovenaarswereld, niet iedereen kan een Full-blood zijn straks is Voldemort niet eens een Full-blood en ik begon even zacht te grinniken om mijn eigen gedachten over Voldemort. Harry en Ron kwamen bij mij en Hermione staan en na een paar tellen later kwam Snape ookal aangelopen waar hij meteen zei ' stilte en volg mij,' hij liep de lokaal in waar hij aan zijn bureau ging zitten, ik liep al meteen naar de achterste plaats van de lokaal waar ik niet steeds naar de lelijke kop van Snape hoeft te zien en ik begon even lichtjes te glimlachen. Snape keek de klas even rond en hij zei kortaf ' ga op blz 12 en maak daar de toverdrank wat er opstaat,' Hermione stak haar hand op tot een grote ergernis van Snape en hij zei ' ja juffrouw Granger?' Hermione keek Snape aan en ze zei ' uhm professor Snape moet u niet uitleggen over dit vak?' Snape keek Hermione aan en hij zuchtte even zacht waar hij zei ' als je het zo goed weet juffrouw Granger waarom vertel jij het zelf niet aan de klas? Of je houd je mond dicht.' Ik keek op waar ik spottend zei ' ben je een beetje chagrijnig aan worden terwijl Hermione wel gelijk heeft, ik bedoel niet iedereen weet precies wat toverdranken is.' Snape keek mij boos aan als blikken konden sterven dan zal ik wel dood zijn gegaan door zijn blik, Snape mompelde even wat zachtjes wat onhoorbaar was en hij zei ' juffrouw Malfoy nablijven om acht uur in kantoor en nu zwijg.' Ik begon te grinniken, ik keek even naar Draco die mij waarschuwend aankeek en hij schudde zijn hoofd even kort voor hij mij een brief gaf, ik maakte een propje van zonder te lezen gooide ik die naar Snape's hoofd aan toen hij niet zat te kijken in de klas. Snape keek meteen op en hij zei woedend ' wie deed dit! Als ik ontdekt wie het heeft gedaan moet nablijven en is de klas uitgestuurd.' Alle Slytherins wezen schijnheilig naar mij kant op, waar Snape naar mij keek en hij zei ' dat kon ik al verwachten van jou juffrouw Malfoy vandaag en morgen nablijven om acht uur in mijn kantoor en nu wegwezen!' Ik begon breed te grijnzen en ik pakte snel mijn spullen in waar ik al snel de kerker uit liep en ik liep al meteen naar buiten toe waar ik tegen een boom aan ging zitten waar ik naar het water keek, ik viel al bijna in slaap toen ik al vijf minuten zat totdat ik twee handen op mijn schouders voelt, sprong ik meteen op waar ik me omdraaide en ik keek Fred en George aan waar ik vroeg ' moeten jullie je les niet volgen jongens?' Fred knikte even kort naar mij en hij zei ' we hebben fabeldieren Valerie en moet jij niet naar je les toe? Aangezien je les heb van Snape en hij houdt niet van als iemand te laat komt in zijn les,' ik schudde me hoofd even naar Fred en ik zei lachend ' ik ben er uit gestuurd door Snape omdat ik een propje tegen zijn hoofd aangooide.' Fred en George schudde hun hoofden even lachend door mij en hun zeiden tegelijk ' we kunnen wel gaan skippen zodat we met zijn drieën naar Hogsmeade toe kunnen gaan.' Ik keek ze blij aan en ik zei opgewonden ' dat gaan we doen maar een vraagje hoe kunnen we in Hogsmeade toe gaan zonder te betrapt worden?' George lachte alleen maar door mij en hij zei ' volg ons maar gewoon, wij weten alle weggetjes in Hogwarts dus ook om naar Hogsmeade toe te gaan.' Ik knikte even kort naar ze en ik volgde hun meteen achterna, ik keek even kort om me heen en ik mompelde ' het is best wel mooi hier vinden jullie ook niet?' Fred en George keken mij even aan en hun knikte kort naar me voordat we al bij de derde verdieping waren, Fred liep al meteen naar een standbeeld toe waar hij zei ' deze standbeeld heet the one-eyed witch en hier gaan we ook naar Hogsmeade toe.' Hij liep dichter naar de standbeeld toe waar hij met zijn toverstok op de beeld tikte en hij mompelde duidelijk ' Dissendium' waar de ingang al tevoorschijn kwam en Fred was er al in en George keek mij aan waar hij vroeg ' wil jij eerst of moet ik als eerste gaan na Fred?' ik keek hem even aan en ik haalde mijn schouders even kort naar George, waar hij maar achter Fred aanging. Ik keek even om me heen en ik volgde George achterna voordat de standbeeld de ingang bedekte zodat niet iedereen erin kon komen. Ik gleed naar beneden toe waar ik tegen George opknalde waar ik snel zei ' het spijt me George of Fred.' Hun begonnen alleen te grinniken door mij en ik stond snel op waar ik zacht mompelde ' Lumos' waar ik beter kon kijken in de gangetje en ik keek Fred en George aan waar ik nieuwsgierig vroeg ' hoe weten jullie deze gang?' Fred zat alleen te lachen en hij zei ' oh gewoon Valerie.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen