Foto bij Part 4.

Sam komt naar me toe. "Hoe ken jij hem?" Ik kijk voor me uit naar Jess en Simon die weer maar eens de verliefde pubers uithangen. "Weet je nog die dag dat Justin thuis kwam met die gebroken neus?" Vraag ik haar waarop ik haar zie knikken. "Dat was Eric." Ze kijkt me verward aan. "Hij is een jaar jonger dan Justin, net geen jaar ouders dan ons, maar hallo, heb je gezien hoe hij er uit ziet? Hij heeft zijn volledige laatste jaar in Erudite getraind om naar Dauntless te komen en daar is Justin het slachtoffer van geworden." Leg ik haar dan uit. "Als hij ook maar iets met onze initiation te maken heeft, mag ik het wel vergeten." Zucht ik dan en laat mijn hoofd tegen de wand van de trein vallen. "Initiates, ga rechtstaan, we moeten springen." Hoor ik de man naast Eric zeggen. Ik sta op en kijk naar buiten en zie enkele Dauntlessborn springen. Ik ga klaarstaan en als ik zie dat we aan het dak staan neem ik een aanloop en spring nog voor Eric en de andere man uit de trein. Het voelt even alsof ik zweef, alsof ik van alles verlost ben, maar dan land ik en kom met een koprol op mijn achterste te recht. "Mooie landing, Meridith." Hoor ik dan van achter me komen en draai met mijn ogen "Je was zo snel weg." Hoor ik de stem van Sam dan zeggen. Ik sta ondertussen al recht en kijk haar aan. "Ik laat me niet kleineren door iemand als hij." Zeg ik terwijl mijn blik Eric volgt die door de groep initiates naar de rand van het dak loopt. Ik merk dat de andere man al weg is. Hij gaat op de verhoogde rand staan en kijkt met zijn ijskoude ogen rond. Naast hem gaat een donker getinte oudere man staan. "Welcome Initiates. Ik ben Max, een van jullie leiders en dit is Eric ook een Dauntlessleader." Zegt hij dan waarop ik hoofdschuddend naar Sam kijkt. "Hij zal er alles aan doen om mij hier buiten te krijgen." Zucht ik dan. Ik luister verder naar de uitleg van Max. "De enige weg om Dauntless binnen te raken ligt hier achter me en wij zoeken iemand die als eerste wil gaan." Ik krijg een lachje op mijn gezicht. "Meridith, wil jij gaan?" Hoor ik Eric op een uitdagende toon zeggen. Ik trek mijn schouders op. "Waarom ook niet." Ik stap tussen de groep door en stap naar Eric die van het muurtje springt met een gemene grijns op zijn gezicht. Ik ga op het muurtje staan en kijk met een lachje naar beneden. Een tiental meter onder me zit een groot gat in het dak. Ik knik, adem eens diep in en neemt dan een sprong in het diepe. Enkele tellen later land ik in een net en kijk ik met een lachje naar boven. Ik voel het net bewegen en kijk naast me. "Wel, Meridith. Heeft Eric je geduwt?" Ik schud mijn hoofd. "En mijn naam is niet Meridith, dat is mijn achter naam." Zeg ik dan met een zuchtje. "Wat is je naam dan?" Hoor ik hem vragen. "Em." Zeg ik dan kort. "Ik ben Four. First Jumper. Em." Hoor ik hem dan zeggen waarop ik enkele mensen mijn naam hoor gillen. Het duurt niet lang voor de anderen ook beneden zijn. "Oké, Dauntlessborn, jullie gaan mee met Lauren. Transfers, jullie blijven bij mij." Hij wacht tot alle Dauntlessborns weg zijn en gaat dan verder. "Ik ben Four en ik zal jullie door jullie initiation begeleiden. Hoogstwaarschijnlijk samen met Eric." Zegt hij dan waardoor ik meteen met mijn ogen draai. "Ik geef jullie eerst een kleine rondleiding door het compound en daarna krijgen jullie je slaapplaats, nieuwe kleren en kunnen jullie gaan eten." Zegt hij terwijl hij begint te stappen en de meeste van ons meteen volgen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen