In dit hoofdstuk zullen de rechten en plichten van de Bedenker en een beschrijving daarvan aan bod komen.

2.1* De Bedenker werkt de wereld/ het idee uit. Dit heeft copyright en mag niet gekopiëerd worden voor andere verhalen.

Dit betekent dat de bedenker de wereld of de omgeving bedenkt waarin het verhaal zich afspeelt. De bedenker bedenkt ook waar het verhaal over gaat. Dit heeft copyright en een ander mag dit niet voor een ander verhaal gebruiken zonder toestemming van de Bedenker.


2.2* De Bedenker dient bovengenoemd idee van te voren in een topic te noteren.
Dit betekent dat de bedenker in een ideeëntopic, praattopic, Speeltopic of Inschrijftopic duidelijk maakt wat hij of zij heeft bedacht.


2.3* De Bedenker heeft een acceptatieplicht op alle personages, mits ze het oorspronkelijke idee niet tegenspreken.
Dit betekent dat de bedenker niemands personages mag weigeren, tenzij ze totaal niet bij het idee passen.


2.4* De Bedenker opent zelf de vervolgtopics.
Dit betekent dat, wanneer een topic vol is, de bedenker het volgende topic opent


2.5* De Bedenker heeft het recht iemand anders toestemming te geven een vervolgtopic te openen.
Dit betekent dat, wanneer de bedenker dit goed vindt, iemand anders een nieuw topic mag openen als het oude topic vol is.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen