Foto bij W83

“Ik wil dat jullie allemaal veilig in de koepel blijven, die feeksen zijn veel te gevaarlijk. Ik ga naar Red Fountain.”

“Goed”, zei Sky. “Doen we. Maar kom zo snel mogelijk terug, Bloom. We moeten deze mensen helpen.”
“Goed.” Bloom zuchtte. Het liefst van al zette ze meteen een koepel over het dorp heen, maar dan kon ze niet voorkomen dat de feeksen er mee in zaten. Ze wendde zich tot de menigte.
“Iedereen die wil mag nu hier onder de koepel komen, hier zijn jullie veilig voor die monsters. Daarna ga ik hulp halen.”
“Maak dat je weg komt, monster!”, schreeuwde een vrouw. Plots schoten de drie feeksen tegelijk op haar af. Bloom schoot naar hen toe, maar ze was te laat. De vrouw zakte door haar benen, in een coma, met verwondingen op haar armen en benen.
“Mama!” Een kind zakte huilend naast de vrouw neer.
“Wat heeft u met haar gedaan?”, schreeuwde een man.
“Niets”, zei Bloom. “Ik kan dit niet herstellen, ik haal hulp.” De man nam het huilende kind in zijn armen.
“Bloom, kijk uit!”, schreeuwde Stella. Bloom keek om en zag weer drie zwarte strepen naar zich toe komen. Net op tijd wist ze een koepel om zich heen te zetten. De vrouw op de grond, de man en het kind lagen er ook onder.
“Iedereen onder de koepel”, herhaalde Bloom eisend. “Het is de enige bescherming die ik kan bieden tegen die feeksen.”
“Moeten we ons soms gevangen laten nemen?”, vroeg een vrouw angstig.
“Mijn vrienden en mijn man zitten ook onder zo’n koepel”, zei Bloom. Aarzelend kwamen een paar mensen dichterbij en passeerden het schild. Langzaam maar zeker kwam de groep in beweging en Bloom vergrootte de koepel.
“Maar… er zijn nog mensen in het dorp”, zei iemand aarzelend. Bloom keek naar de Winx en toen naar het dorp.
“Twee mensen komen met mij mee om hen te halen”, zei ze. “Stella, Tecna, jullie ook.” Bloom kwam uit de koepel waar ze in stond en creëerde snel een kleinere koepel om zichzelf heen. De man die de opmerking gemaakt had, stapte samen met zijn vrouw de koepel in. Tecna creëerde snel een vliegend platform waar ze op konden staan en kwam samen met Stella ook mee in de bol. De rest de mensen haastten zich de koepels in. Bloom en de anderen stegen op en haalden de overblijvers uit hun huizen, voornamelijk zwaar gewonden.

Reageer (2)

  • disneylover

    Ik vind dat het interssant aan het worden is.

    9 jaar geleden
  • molentje1313

    wil je morgen een stukje online zetten als verjaardagscadeautje voor mij?

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen