Unattainable 3
Wanneer ik al sloffend terug in mijn kamer was geraakt, liet ik mezelf neervallen op mijn bed.
De regen die daarvoor al met bakken uit de lucht kwam gevallen, donderd nu letterlijk naar beneden.
Ik knipte mijn lichtjesslinger aan. Sterretjes in allerlei verschillende kleuren lichten op en vormenden zo een gezellig en warm plaatsje rond mijn bed. Dat was nog een van de redenen waarom ik hield van de regen.
Mijn laptop zette ik ook bij op mijn bed en ik typte mijn wachtwoord in. Dansendeijsberen. Op zich was mijn wachtwoord misschien niet normaal, maar serieus ijsberen die dansen, dat zou toch hilarisch zijn. Alleszins dat vond ik toch en bovendien zou nooit iemand op dit wachtwoord komen, dus de kans dat er iemand inbrakop mijn laptop was miniem. Langs de andere kant zouden mensen me wel extreem raar vinden als ze ooit achter mijn wachtwoord kwamen maar dat ging toch niet gebeuren dus tot nu toe was er nog geen enkele reden tot paniek.
Wanneer ik het internet geopend had en mijn vingers liet rusten op het toetsenbord, besefte ik dat ik eigenlijk niet eens iets wist om op te zoeken. Ik had gewoon als automatisme uit verveling mijn laptop opgestart.
Meteen klapte ik deze terug dicht en legde hem iets verder.
Ik besloot om maar even naar de boekenkast te wandelen in de hoek van mijn kamer en ik liet mijn vingers glijden over de ruggen van de boeken die er stonden. Wanneer ik de kaft voelde waarvan de rug gegraveerd was, prutste ik deze met mijn vingers er tussenuit en legde het op mijn bed. Ik bekeek het nog eens goed. De kaft alleen al was al enorm prachtig.
Het was een oude, dikke kaft die mooi versierd was met op de rug de titel er in gegraveerd en op de voorkant de titel in sierlijke letters geschreven.
Het heette 'Bon Voyage' en vandaar dat er zich op de eerste bladzijde ook een oude wereldkaart bevond met daarop allerlei dingen die aangeduid zijn. De pagina's die daarop volgenden, waren gevuld met 'goede reis' in verschillend talen.
Bon voyage!
Have a nice trip!
¡Qué tengas (un) buen viaje!
Gute Reise!
Goede reis!
Drum bun!
Buon viaggio!
Hyvää matkaa!
God tur!
Bonan vojaĝon!
Boa viagem!
Bonum cursum
Sretan put!
Ha en trevlig resa!
harap anda selamat di jalan
Ik sloeg de bladzijdes om en zag dat de proloog pas op bladzijde twintig van het boek stond. Daar begon het verhaal pas echt zou je kunnen zeggen, maar dat was absoluut niet waar. Die vorige pagina's hadden wel degelijk belang.
Met uiterste concentratie las ik verder.
In dit boek zou ik eeuwig kunnen blijven lezen. Ik wist nu al bijna zeker dat ik het opnieuw zou lezen wanneer ik het uit had.
Wanneer ik in 'bon voyage' l'as, had ik altijd een potlood bij de hand om de mooiste zinnen re kunnen onderlijnen.
Toch was er een zin die er bovenuit sprong, een zin die mij hart niet meer had losgelaten. Deze bevond zich op het einde zoals bij de meeste boeken.
Het einde kon een boek nog eens 10 keer beter maken dan het daarvoor was als het goed geschreven was. Daarom waren eindes altijd al belangrijk. Jammer genoeg kon het ook veel verpesten.
Bij ons wat dat ook zo.
Je einde kon mooi zijn, vredig, maar het kon ook wreed zijn en ineens.
Iedereen wilde roch een mooi einde. Nou ja de meesten wilden gewoon geen einde, maar we wisten dat dat niet kon.
Aan alles kwam ooit een eind en aan alles zal een einde komen.
Ik las verder en wanneer ik de voetstappen van mijn ouders hoorde, besefte ik pas dat het al laat was.
Ik lzs de bladzijde waar ik aan bezig was af en legde het boek naast me neer op de grond.
Daarna kniptz ik de sterrenlichtjes uit en sloot mijn ogen.
Het einde van deze dag.
Even over dat boek 'Bon Voyage'. Ik heb het zelf verzonnen, misschien is er een overeenkomst met een ander boek (mag je altijd even zeggen als dat zo is) maar die is toevallig want ik heb zelf nooit zo een boek gelezen.
Hoe is/was jullie dag tot nu toe?
Mijn komende dagen zijn echt druk. Ik ga proberen elke zaterdag en woensdag een hoofdstukje te activeren (en op voorhand te schrijven) zodat ik hopelijk in de examens genoeg hoofdstukjes op voorraad heb.
Als jullie vragen hebben of opmerkingen of iets anders, zijn deze altijd welkom.
Reageer (7)
Leuk stukje
9 jaar geledenJaaa ik heb If I Stay gezien! Ik vond het echt een leuke film
9 jaar geleden