~ Vijfde nacht ~
De laatste weerwolf rent door de straten van Wakkerdam. Woest omdat heel de roedel is uitgeroeid, buiten dan zichzelf.
Hij/zij is hongerig, maar de wolf moet het eten nu niet delen. Dat fleurt de wolf wel op. Als de wolf na een tijdje ronddolen een klein huisje passeert, dringt de geur van mens in zijn/haar neus. Hij/zij besluit dat dit het nieuwe slachtoffer wordt van de nacht.
Grommend loopt de wolf het huis binnen. Daar zit een gestalte, in de zetel rustig een boek te lezen. Een spinnende kat op de schoot.
De wolf likt de lippen al af en in een sprong zit hij/zij op het slachtoffer. Cresseyde gilt luid om hulp, tevergeefs. In een uithaal van de klauw is zij dood.
De wolf sabbelt zijn/haar prooi op en met een voldaan gevoel trekt hij/zij zich terug.
De volgende ochtend is het zaterdag. De markt staat, de mensen praten over koetjes en kalfjes. Tante Anja vraagt verbaast aan Gertrude: 'Staat Cresseyde niet? Normaal staat ze toch naast Mario met eieren?'
Gertude knikt instemmend: 'Misschien had ze gisteren een lang nachtje gestapt, ik zal eens gaan kijken!'
'Beste burgers, ik moet tot mijn spijt aan jullie melden dat onze Cresseyde deze nacht is vermoord. Door een wolf.' De burgemeester wordt onderbroken door boe-geroep.
'Stilte! Ik eis stilte.' Het volk is al wat stiller, maar is nog steeds boos.
'Ik wil jullie daarom weer een kans geven om slechts een iemand op de stapel te gooien. Aan jullie de keuze!'
Er klinkt luid geroezemoes en het volk roept luid door elkaar. Beslissend wie er deze keer op de stapel zal gaan.
Stemmen kan in een reactie, enkel vette namen worden meegeteld.
Wie niet stemt ligt eruit.
Deadline: 16/10/14
Veel succes en zorg dat je de juiste beslissing neemt.
Deelnemers
1. Redrosex ~ burger Samen met Armastus ~ nacht 1 ldvd
2. Grier ~ slet samen met Tankian
3. Disclaimer ~ burger ~ Non-actief user
4. Tankian ~ Weerwolf samen met Grier ~ nacht 2 ldvd
5. Dashner
6. Wentelteefje ~ Burger ~ Brandstapel 2
7. Wayward ~ Weerwolf samen met Mette3~ Ldvd
8. Caraphernelia
9. Mette3 ~ Burger samen met Wayward ~ Non-activiteit
10. Rhaego ~ burger ~ nacht 1 wolven
11. Pabu ~ Weerwolf ~ Brandstapel 3
12. Crona
13. Unsullied ~ slet ~ nacht 1 met Rhaego
14. Vastly ~ Burger ~ uitgeschreven
15. Perhonen ~ Weerwolf ~ Non-activiteit
16. Verlac
17. Kyojin ~ jager ~ brandstapel 1
18. Aldea ~ burger ~ nacht 2 met Buddy
19. xxRiRixx ~ burger ~ uitgeschreven
20. Promisess ~burger ~ brandstapel 3
21. Rawen
22. Alesia ~ ziener ~ nacht 3 wolven
23. Armastus ~ burger samen met Redrosex ~ jager 1
24. Dorchadais ~ Weerwolf ~ uitgeschreven
25. Cresseyde ~ burger ~ nacht 5
26. Involved
27. xmex
28. Anthroopos
29. Leanansidhe
30. Buddy ~ slet ~ nacht 2 wolven
Leanansidhe |||
NymeriaDorne |
Involved ||
Reageer (8)
Ik ga ook voor Leanansidhe
1 decennium geledenik denk t ook hoewel ik niet meedoe
1 decennium geledenIk denk dat Leanansidhe een weerwolf is. Ze reageert altijd zo weinig, alsof ze zich op de achtergrond probeert te houden.
1 decennium geleden