Foto bij Uitwisselingsprogramma. >2<

Als jullie er eindelijk zijn zegt de man. ‘ik hoop dat jullie een Beetje Engels kunnen’ je knikt maar de andere zuchten. ‘niet zo heel goed’ zegt vik. Je lacht en zegt ‘ik help wel als het niet lukt’ je mentor stapt eerst uit en dan jullie. ‘hier is het’ zegt hij blij. Je kijkt over een prachtig landschap uit. Er is overal natuur, je ziet veel bloesembomen staan en zelfs een rivier met waterval. ‘oke pak je spullen en loop maar naar beneden’ zeg je mentor. Als jullie een stuk naar benden zijn gelopen staat er een oud vrouwtje op jullie te wachten. ‘Konnichiwa’ zegt ze en buigt. Je buigt ook en zegt het zelfde. Het vrouwtje lacht vriendelijk naar je en je vrienden kijken je vragend aan. ‘wat?’ vraag je. ‘dat is beleefd’ ze doen het zelfde en je begint er om te lachen. ‘kom maar verder’ zegt ze in het Engels. Jullie volgen haar naar een van de hutjes. ‘hier slapen de meisjes en daar de jongens’ zegt ze. Jullie lopen naar binnen en doet je schoenen uit. En leggen jullie koffers weg. ‘waar zijn de bedden?’ vraagt Emma verbaasd. Je lacht en loopt naar een kast. Je doet de deur open en er vallen een paar dingen uit. ‘wat zijn dat?’ vraagt Emma. Je lacht en vouwt het open. ‘daar slaap je op’ zeg je lachend. ‘dames komen jullie’ vraagt het oude vrouwtje. Je doet je schoenen aan en de rest kijkt vragend naar je. ‘het is beleefd om je schoenen uit te doen’ zeg je lachend. ‘jullie moeten nog veel leren over de gewoontes’ ga je verder. Jullie lopen lacht naar het grotere gebouw. Je ziet dat de rest van het 4de jaar er ook al zijn en jullie gaan zitten. ‘we moeten op de grond gaan zitten?’ vraagt vik verbaast. Je lacht en gaat zitten. ‘ja’ zeg je. Je mentor gaat staan en het oude vrouwtje ook. ‘oke dames en heren dit is, Sakura. Zij geeft les hier en ze is het hoofd van de school’ zegt je mentor. Het is helemaal stil als er een groep binnen komt. ‘dit zijn de leraren, die jullie gaan helpen’ zegt Sakura. ‘hier is een formulier en jullie moeten in vullen wat jullie willen leren’ gaat ze verder. Jullie krijgen een blaadje met daarop: vechten, genezing en schoonheid 's dingen. Je twijfelt wat je neemt maar uit eindelijk als je je blaadje in hebt geleverd ben je blij met je keuzen. ‘oke morgen beginnen jullie. De rest van de dag krijgen jullie vrij’ je staat langzaam op en loopt achter de rest aan naar buiten. ‘ik heb de eeuwige schoonheid gekozen’ zegt Emma vrolijk. Zo gaat het een tijdje door. Je hoort wat iedereen heeft gekozen. ‘wat heb jij eigenlijk gekozen?’ vraagt Daan. Je kijkt op en zegt ‘dat zie je morgen wel’ jullie rennen over de mooie velde die er zijn en gaan later bij het riviertje liggen.

Reageer (2)

  • kimiii

    p.s plz wil je de mijne ook lezen (A) wil weten of het goed is of baad of your upinion _O_

    1 decennium geleden
  • kimiii

    laat ht alsjeblieft vechten zijn (A) en mijn meester sasuke (H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen