Foto bij APWBP Boek 1 Hoofdstuk 9 Deel 7

“Ach, ze moeten met elkaar om leren gaan”, zei ik glimlachend. “Maak je niet druk, Minerva. Die vijandigheid is niet nieuw. Om eerlijk te zijn, denk ik dat het voor onze leerlingen niet slecht is dat ze af en toe gedwongen worden met elkaar om te gaan.”

“Ja, je hebt vast gelijk”, zei ze met een zucht. Een aarzelend glimlachje speelde om haar lippen. “Ik geloof dat ik nogal voorzichtig aan het worden ben als het om Potter gaat. Ik mocht zijn ouders erg graag en ik wil het hem niet moeilijker maken dan nodig, nu hij nog maar pas weet dat hij een tovenaar is enzo, plus die beroemdheid die er meteen bij komt.”
“Dat waardeer ik erg”, zei ik. “Maar Harry zal ook moeten leren zijn plan te trekken.”
“Ja, je hebt gelijk. We houden het op deze indeling.”
“Uitstekend”, zei ik. “En laat me raden, jij hebt het zo gepland dat je op z’n minst de eerste vliegles van de jonge Griffoendors kan zien.”
“Dat was best haalbaar. Je weet dat ik erg van vliegen en Zwerkbal hou, Albus.”
“Natuurlijk. Laat het me maar weten als er iets speciaals gebeurt.”
“Doe ik.”

Die donderdagmiddag kwam Minerva weer naar mijn kantoor.
“U vroeg me het te laten weten als er iets bijzonders gebeurde bij de vlieglessen”, viel ze meteen met de deur in huis.
“Goedenavond, Minerva”, zei ik met een glimlach. “Dat klinkt alsof er inderdaad iets bijzonders gebeurd is.”
“Lubbermans had zijn bezem niet onder controle en viel eraf. Terwijl madame Hooch hem naar de ziekenboeg bracht, vond Malfidus zijn Geheugensteen.”
“Ik kan me voorstellen dat dat tot de nodige discussies tussen Griffoendor en Zwadderich geleid met hebben.”
“Discussies? Nee, Albus. Ze hebben wel een paar woorden gewisseld, maar toen vloog Malfidus omhoog met de Geheugensteen nog in zijn hand, ondanks het feit dat madame Hooch hen ongetwijfeld gewaarschuwd had dat niet te doen.”
“Het is inderdaad niet verstandig als eerstejaars die nooit gevlogen hebben zomaar opstijgen, al ben ik er van overtuigd dat de jonge Malfidus thuis al de nodige ervaring zal hebben opgedaan.”

Reageer (3)

  • HedwigDeUil

    Leuk stuk, volgende iets langer?

    9 jaar geleden
  • Romanov

    Hahah ;D
    Snel verder!! ;D
    ^^

    9 jaar geleden
  • dayxdreamer

    Benieuwd naar zijn reactie als Anderling zegt. 'Nou, Potter niet en hij was veel beter dan Malfidus"

    snel verder

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen