Het was een paar dagen later en ik had zo training, ik was nu opweg naar de trainings baan. Ik zou vlieg gevechts technieken krijgen. Het was koud weer met van die gure winden die je steeds bijna omverblazen, zou de les doorgaan? Ik hoorde rennende voetstappen achter me en draaide me om. Fenna kwam naar me toe rennen 'Hey!' Zei ze toen ze bij me was 'Hey!' Zei ik samen liepen we verder. We kwamen aan bij het trainingsveld daar wachtte Teun en Ron al op ons. Toen ik dat zag fluisterde ik tegen Fenna 'Vliegen op drie.' Fenna knikte dat ze het begreep 'Een, twee, drie!' En we stegen op, ik scheerde vlak over de hoofden van Teun en Ron. 'Whaa!'riep Ron en hij dook weg voor mijn voeten. Teun bleef lachend staan en zei tegen Ron dat hij zich niet aan moest stellen. Onze instructeur kwam het veld opgelopen, ze heette Nadia en ze was heel aardig. 'Hey meiden kom eens naar benden!' Riep ze lachend. Ik daalde tot ik met mijn voeten weer op de grond stond, 'Wat doe jij hier Teun? Wil je vlieglessen zonder vleugels?' vroeg Nadia aan Teun. 'Nee, ik was gewoon nieuwschierig. Mag ik blijven kijken?' zei Teun. 'Dat is prima zoek maar een lekker plekje op.' zei Nadia, 'Oke vogeltjes, laten we beginnen met een paar gewone oefeningen op de grond. Pak allemaal maar een wapen en maak paren van twee, Teun zou je even mee willen doen?' vervolgde Nadia. Teun knikte en pakte een gewoon oefenzwaard, en liep toen naar mijn toe. 'Mag ik je in de pan hakken?' vroeg hij grijnzend 'Ik denk dat jij eerder in de pan ligt hoor.' zei ik lachend. We gingen tegenover elkaar staan en Nadia zei dat we mochten beginnen. Meteen sprong Teun met geheven zwaard op me af ik pareerde zijn slagenteller op tijd. Ik had eergisteren pas mijn eerste zwaardvecht les gehad. Wat moest ik okalweer doen? Ehm, terugslaan denk ik of verdedigen? 'Links zit een zwakke plek in zijn verdediging, als je aan die kant aanvalt kun je winnen,' zei een stem in mijn hoofd. Even was ik verbaasd maak toen Teun weer aanviel deed ik wat de stem had gezegd, ik viel links aan. Daar was Teun niet op voorbereid en hij kon mijn slag ternauwernood pareren. 'Goed zo, nu bovenhands en dan weer links.' zei de stem. Ik deed wat de stem zei en langzaam maar zeker begon ik te winnen. Ik zag een kans en sloeg Teuns zwaard uit zijn hand, het kletterde op de grond en ik richtte de punt van mijn zwaard op Teuns keel. 'Geweldig! Echt een dochter van mij!' riep de stem in mijn hoofd.

Reageer (1)

  • Thangurel

    Holy shit, de stem van de duivel :S

    'Hey meiden kom eens naar benden!' Riep ze lachend.
    Beneden, riep zonder hoofdletter.
    'Nee, ik was gewoon nieuwschierig.
    Nieuswgierig, met een g in plaats van een sch.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen