Foto bij Proloog: Avengers return

New York, Stark Tower

De Stark Tower torende hoog boven de andere gebouwen uit. Het gebouw werd enkel bezocht door vreemde figuren. Wetenschappers, mensen in kleurrijke kostuums en S.H.I.E.L.D. agenten. Er werden grote dozen naar binnen gedragen en er werd duidelijk gewerkt aan een nieuw product. Waarschijnlijk een nieuw Iron Man pak, dachten de meesten. En dat was eigenlijk ook waar. 'Dus dit zijn uw plannen?' vroeg Tony aan S.H.I.E.L.D. directeur Nick Fury. 'Ja we verwachten natuurlijk enkele aanpassingen, die u gaat maken.' zei hij terwijl hij zich aan de tafel zette. Tony ging over hem zitten en bekeek de blauwdrukken en de bijhorende dossieren. 'Sorry dit kan ik niet voor u maken. Docter Banner is een vriend van mij. Dit... kan ik niet vragen.'
'Het was geen verzoek meneer Stark, meer een bevel.' zei Fury, terwijl hij de map met blauwdrukken terug nam.
'Ik weet niet of u het door hebt maar ik volg geen orders ik ben geen soldaat, dat is Cap z'n werk.' zei hij en hij stond weer recht.
'Ik denk niet dat ie zo goed overweg kan met technologie als u doet.' Fury volgde Tony richting het schuifraam dat leide naar het balkon van de toren. 'Ik snap niet dat u wilt dat ik zo iets maak, de laatste keer ging het perfect hij heeft zijn woedeprobleem volledig onder controle, zelfs toen hij de Hulk werd.' Fury schudde zijn hoofd. 'Dat kan altijd veranderen, de man is een tikkende tijdbom en ik wil voorbereid zijn als die uitbarst.'
'Wat als ie niet uitbarst?'
'Dan hoeven we de machine niet te gebruiken, dat beloof ik.'
'Als de machine in dit gebouw blijft is het oké... denk ik.'
Fury kreeg een grijns op zijn gezicht. Het was bijna onmogelijk om Stark met iets te laten mee werken maar het leek hem gelukt te zijn. 'Oké Stark het lijkt er op dat we een deal hebben.' hij stak zijn hand uit naar Stark maar die keek weg en wandelde verder het balkon op. Er kwam een cirkel-vormige metaal arm tevoorschijn en plaatse delen van het wereldberoemde Iron Man pantser op Tony's lichaam. 'Misschien.' zei Stark, het masker werd op zijn hoofd gezet, 'Jarvis hept u wel naar buiten.' zei hij tenslotte en vloog weg. Fury bleef even verstomd staan. 'Zal ik u naar buiten leiden?' vroeg een computer stem. 'Neen dank je,' zei Fury en hij stak zijn hand op,'Ik vind het wel.'

Die avond brak leek er een orkaan los te barsten boven de stad. Het donderde en bliksemde. 'Er is iemand voor u meneer.' klonk de eeuwig vriendelijke computerstem van Stark z'n huis. Tony schrok wakker en Fury's plannen vielen van zijn lichaam, hij had een kopie gekregen en er heel de middag nog naar gekeken. Vlak na zijn plotse vertrek was hij wat gaan vliegen om wat na te denken, hij wist dat de Hulk altijd kon los breken en hij wilde graag nog eens aan het werk voor een nieuw pak, hij bleef de zijne altijd aan passen en hij maakte er nog extra zodat hij een andere kon gebruiken als de ene stil viel. Maar aan zo iets werken was gewoon geweldig. Toen hij het pantser zag, dat niet meer was dan een vorm zonder enige inbreng van wapens, zag hij het al lasers schieten en enkele van zijn andere snufjes gebruiken. Natuurlijk ging hij dit pantser maken. 'Doe maar open Jarvis.' zei Tony en hij ging recht zitten. 'Wie is het eigenlijk?' vroeg hij toen aan Jarvis. 'Twee man meneer, het zijn...' het antwoord werd al snel gegeven maar niet door Jarvis, door de lift deur die open ging. Voor hem stonden Steve Rogers en Bruce Banner, of tewel Captain America en de Hulk. Hij keek naar de papieren voor het anti-Hulk pantser en trapte ze snel onder de zetel.Steve leek het hebben opgemerkt maar vergat het al snel al vorens het te vragen en Bruce leek het niet eens te hebben gezien. 'Wat doen jullie hier?' vroeg Stark vriendelijk en verwelkomend. 'Even langs gaan bij een ouwe vriend, is daar een probleem mee?' vroeg Steve. 'Natuurlijk niet Steve.' zei Tony en hij schonk enkele glazen wijn uit. 'Waarom noem je me Steve, je noemt me nooit zo.' Bruce begon te lachen en Tony keek op. 'Ik dacht ik probeer het eens.' zei hij schouder ophalend. 'Volgens mij wil je meer glazen uitschenken vriend.' zei Cap. 'Waarom?' vroeg Tony. 'Clint en Natacha komen ook.' zei hij. 'Ik zag ze net nog op de helicarrier.' Tony gaf de glazen. 'nee bedankt ik drink liever niet,' zei Bruce hoofdschuddend,' het kan het monster los maken.' zei hij toen hij de verbaasde gezichten van zijn vrienden zag. 'Nog enkele gasten meneer.' zei Jarvis. 'Clint en Romanoff?' vroeg Cap, die redelijk overdonderd was door de stem en in het rond keek. 'Inderdaad.' antwoorden de stem, Cap keek tevreden in het rond, hij was de eerste keer dat hij wakker werd na de oorlog overdonderd geweest door alle technologie maar hij vond het nu geweldig, en met Stark als vriend leerde hij heel snel heel veel bij. De lift deur ging weer open en de twee S.H.I.E.L.D. Clint Barton en Natasha Romanoff stapte binnen, ze waren lid van de Avengers en stonden beter bekend als Hawkeye en Black Widow. 'Hey!' zeiden ze in koor. 'het lijkt er op dat de hele ploeg weer samen is.' zei Clint terwijl hij Cap de hand drukte. 'niet HELEMAAL.' zei Natasha. Banner stapte naar het raam en keek naar buiten. 'Misschien hoeven we niet zo lang meer te wachten.' Iedereen stapte dichter bij het raam. De lichten begonnen te flikkeren. De bliksem sloeg in op de toren. 'Jarvis enige schaden?' vroeg Tony. 'Ja meneer ik vrees dat het 'STARK' lichtbord beschadigd is.' Tony vloekte binnensmonds. 'Die had ik net gerepareerd.' De bliksem sloeg nog eens in rechtstreeks op het balkon, na de bliksem kwam... . 'Thor!' de god van de donder. Tony wandelde naar buiten. 'Kijk nu wat je hebt gedaan, daar ga je voor betalen.' hij leek het te negeren en wandelde verder naar binnen. 'Hey vrienden.' zei hij en begroete hen. 'Fijn jullie allen weer te zien.' zei hij lachend. 'Ja net een stel oude school vrienden die weer samen komen.' zei Tony maar niemand leek de flauwe opmerking te appreciëren. 'Zeg Stark Fury leek vandaag wat gespannen weet jij daar soms iets van? Ik zag hem het laatst in deze richting van de stad rijden.' vroeg Clint. 'Neen, ik heb hem niet gezien.' Cap leek iets door te hebben want hij keek Tony achterdochtig aan en hij keek vervolgens naar de zetel waar Tony de papieren had onder geschopt. 'Wat is er hier op Midgard noch gebeurt?' wilde Thor vragen maar hij werd onderbroken door een oorverdovend geluid. 'Het alarm!' riep Tony geschokt.


Bericht van de auteur


Ik schrijf enkel verder aan deze story als er na het eerste hoofdstuk al een abo is. Ik wil zo veel mogelijk superhelden in mijn story verwerken je mag bij elk hoofdstuk vragen welke jij in de story wil zien, en ik zal proberen het verhaal er aan aan te passen alvast bedankt, en veel lees plezier

Reageer (2)

  • hellwolfcosplay

    Ik heb abo
    Ga je nu verder (flower)

    8 jaar geleden
  • ElladanElrohir

    Oké. Ik neem een van mijn zeldzame abo's op voorwaarde dat Loki komt...

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen