Foto bij Prologue Emi Uzumaki

Mijn naam is Emi Uzumaki, ik lig in de tuin tussen allemaal bloemen van mijn moeder. Ik staar naar de wolken, ik ben nu veertien jaar oud. Ik heb een broer, Kaito Uzumaki, ook al is hij elf minuten ouder, dan toch denkt hij dat ik naar hem op moet kijken omdat hij ouder is. Onze ouders zijn Naruto Uzumaki, de zesde Hokage, en Hinata Hyuga. Ik zit samen met mijn broer en Mari Nara in team 8. Onze sensei is Sasuke Uchiha, tot nu vertrouw ik hem nog steeds niet. Vroeger bleek ik heel erg dol te zijn op Sasuke sensei en volgens mijn ouders liep ik altijd achter hem aan. Nu hou ik graag mijn afstand van hem, nadat ik gehoord had wat hij vroeger had gedaan. Behalve dat ik de Byakugan heb, ben ik verder niet speciaal, zoals mijn broer die een geboren leider is en alles gelijk al kan. Ze hebben mij wel eens verteld dat ik de Byakugan niet verdien en mijn broer hem eigenlijk had moeten krijgen, en daar heb ik niks tegen te zeggen. Mijn andere team genoot Mari is super slim en soms weet ze zelfs Sasuke te overtreffen met strategische dingen. Maar toch blijf ik mijn best doen want ik wil... 'Emi.' hoor ik opeens. Ik doe me ogen open en zie een kunai tegen mijn keel aan. Ik schrik overeind en duw de hand weg. 'Als ik iemand anders was, had ik je nu kunnen vermoorden.' bromt Sasuke en stopt de kunai weg. 'Ik dacht dat ik in mijn eigen tuin wel veilig kon zijn.' zeg ik geïrriteerd. 'Het maakt niet uit, maar je moet gewoon op jezelf letten.' zegt Sasuke sensei nu op een wat normalere manier. Ik rol met mijn ogen. Waarom zegt die dat? Ik heb toch geen sorry gezegd. 'Oow, Sasuke leuk dat je er bent. Blijf je voor het eten?' hoor ik mijn moeder opeens zeggen. Ik zie haar bij de achterdeur met een glimlach staan. 'Nee sorry Hinata volgende keer, we moeten zo op een missie.' zegt Sasuke sensei. 'Oow is goed, let je wel goed op Emi. Je weet hoe ze soms kan zijn.' zegt ze en kijkt me bezorgt aan. Ik kijk naar de grond, waarom denkt ze dat ik altijd de bescherming nodig heb en niet Kaito. 'Altijd.' zegt Sasuke sensei en mijn moeder knikt en loopt weer met een geruste glimlach naar binnen. 'Emi, Naruto wilt team 8 over een half uur zien, hij heeft een missie voor ons dus wees op tijd en niet afgeleid raken.' zegt Sasuke sensei en is dan ook weer weg. Uch, wat haat ik hem! Waarom moet hij me weer kleineren? Sasuke noemt mijn vader nog steeds bij zijn voornaam, ook al is hij nu Hokage, wat ik tot nu nog steeds niet begrijp. Mijn vader is nu veel belangrijker dan Sasuke sensei en verdient het respect. Ik zucht even diep en zeg binnen nog even gedag tegen mijn moeder en loop richting de werkplek van mijn vader.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen