Foto bij 6. Not Like Other Girls| The Next Day

Volgende keer komt meer maar ik ben even inspiratieloos.

Iedereen moet even meedoen met de wedstrijd, (in vorig hoofdstuk)

De volgende dag word ik wakker om 11 uur en blijf even liggen en sta dan op. Ik ben een echte slaapkop, ik kan niet goed ’s morgens opstaan. Daarom hou ik dus ook niet van naar school gaan omdat we vroeg moeten opstaan. Ik loop de trap af en zie mijn moeder op de bank zitten. Ik plof op de bank en pak de afstandsbediening en zet TMF op. ‘Zeg is dat nodig?’ vraagt mijn moeder terwijl ze hem terug probeert te pakken. ‘Ja, want ik ga zo weg en dus moet ik goed op krachten komen om te fietsen.’ ‘Hoezo op krachten komen, je hebt net 12 uur geslapen, muts,’ lacht mijn moeder. ‘Daar heb je ook energie voor nodig, dat hebben die mensen ons op school bijgebracht, natuurlijk totaal overbodig maarja.’ ‘Tja, dat jij niet zo bent die het leuk vind om te studeren.’ ‘Inderdaad, is toch nergens nuttig voor,’ roep ik als ik naar de keuken loop om een broodje te pakken. Ik snij mijn broodje open en doe er een plakje kaas op, pak een bord uit de kast, doe mijn broodje erop en loop ermee naar de woonkamer waar ik het op de tafel voor de bank zet. Daarna ga ik naar de wc en doe de deur op slot. Ik weet niet waarom ik dat doe, ik ben het zo gewend om te doen. ‘Shit,’ fluister ik zacht tegen mezelf. Fantastisch, nu weer ongesteld. Gelukkig ben ik niet zoals anderen chagrijnig als ik ongesteld ben. Ik ben juist heel opgewekt en hyper actief. Niet altijd maar meestal wel. Snel verwissel ik het verband en gooi het in de prullenbak bij de wc. Ik trek door en ga terug naar de kamer waar ik mijn broodje op eet. Als het kwart voor 12 is stap ik net op mijn fiets en ga naar Stef. ‘Heey Stef, nog niet helemaal wakker?’ vraag ik lachend als ze de deur opendoet. Haar haar zit namelijk helemaal door de war. Ze kijkt me wanhopig aan. ‘Nee mijn haar wil niet vandaag, hoe ik het ook kam of haarlak erin doe, het wil niet blijven zitten.’ Ik moet moeite doen om mijn lach in te houden want Stef vind het waarschijnlijk niet zo leuk als ik erom lach. Zelf zou ik zo wel naar school gaan, dat zou ik leuk vinden. ‘Kom ik help je wel, al zie ik niet in waarom je er wat aan zou willen doen, het staat je best leuk.’ ‘ Ja, daaaagg… dat jij dat nou doet, maar ik niet.’ Ze loopt voor me uit de gang in terwijl ik de deur achter me dicht doe. We komen langs de woonkamer waar Stef’s moeder zit. ‘ Mam, Naomi is er, we gaan naar boven toe.’ Haar moeder draait zich naar ons om en zegt, ‘Ok, maar niet de muziek zo heel hard als gisteren he?’ Dan zegt ze tegen mij, ‘Gisteren kwamen de buren nog net niet klagen over geluidsoverlast.’ ‘Dan geloof ik graag,’ zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. We lopen door en gaan de trap op naar Stef’s kamer. Eenmaal daar gaat Stef meteen naar haar stereo toe. Er liggen heel veel cd’s naast waarvan ze er eentje pakt. De doet de gleuf open en doet de cd erin. Meteen hoor ik weer het irritante geluid van gisteren. Ze gaat op haar bed zitten. Ik trek een wanhopig gezicht en pak een kam en hairspray. Ik ga naast haar op het bed zitten en doe haar haar weer goed. Ze gaat voor de spiegel staan, pakt een andere borstel als microfoon en begint met het verschrikkelijke liedje mee te zingen. Ik blijf op het bed zitten en bereid me voor op een lange middag voor gezwijmel, gezwam en gezeur van Stef over dat Justin joch. Als het liedje afgelopen is begint er een nieuw liedje, het liedje dat ik gisteren gehoord had. En zo gaat het de hele middag door met meezingen en de hele mikmak over de God Himself. Ik ben blij als ik naar huis mag. Ik kan niks meer over hem horen of ik ontplof, volgens mij weet ik zelfs wat hij voor punten haalt op school, voor elk SO! Hoe kon Stef dat allemaal interesseren. Ik fiets naar huis en zet thuis op mijn kamer heel hard Avril Lavigne en Lady Gaga muziek op. Ik moet even afkicken als ik de hele dag nerdmuziek heb gehoord. Ik pak mijn boek om kleding te ontwerpen. Create your Top Model. Ik vind het heel leuk om kleding te ontwerpen. Ik maak hele aparte kleding in mijn boek in een aparte style. Helemaal hoe ik het leuk vind. Ik zou het zelf ook dragen als het echt zou worden gemaakt. Ik wil later zangeres worden. Ik vind dat daar ook een eigen kledinglijn, make-up en overige dingen bij horen. Als mijn moeder roept dat het eten klaar is ga ik naar beneden. Morgen is weer een dag, hopelijk een betere dan vandaag. Alles beter dan vandaag.


Krijg ik reacties? Meer, Meer, Meer (yeah)

Reageer (4)

  • Sgatjee

    wahhahahaaa,,ik ben denkik stef :P

    1 decennium geleden
  • xFireflies

    verder!(A)

    1 decennium geleden
  • Dunzak

    veder:)

    1 decennium geleden
  • Margoooot

    Super!
    Snel verdeeeeeeeeer'
    x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen