Foto bij W31

“Goed dan”, zei ze zacht. “Maar, maar ik wil er liever niet bij zijn.”
“Zullen we morgen naar de jongens gaan?”, opperde Flora. “En dan kunnen jullie…” Ze keek naar Faragonda en Griffin.
“Goed idee”, stemden die in.
“Oké”, zei Bloom met een klein glimlachje.
“Ik zal de jongens bellen”, zei Layla.
“En ik breng Saladin op de hoogte”, zei Faragonda. “Zodat hij hen morgen niet wegstuurt als het niet echt noodzakelijk is.”
“Bedankt.” Bloom zuchtte, toch wel wat opgelucht.
“Kunnen wij nog ergens mee helpen morgen?”, vroeg Roxy, wijzend op zichzelf en Laetitia.
“Het kan nooit kwaad als een aantal studenten beamen wat ik te zeggen heb”, zei Faragonda met een glimlach.
“Zelfde geldt voor mij”, zei Griffin. “Corinne?”
“Geen probleem. Ik vergeet nooit wat Bloom vorig jaar voor Davina heeft gedaan.”
“Dat stelde niet veel voor”, zei Bloom meteen.
“Voor jou misschien niet nee, omdat je zo bent”, zei Corinne zonder aarzelen. “Maar voor Davina en mezelf betekent het erg veel.”
“Nou, euh, graag gedaan dan”, zei Bloom. Ze was het allesbehalve gewend complimenten te krijgen van heksen, op Griffin na.
“Ik denk dat het tijd is om terug naar Wolkentoren te gaan”, zei die laatste, na een blik uit het raam, voor het nog meer escaleert. Buiten stonden twee groepen, heksen en feeën gemengd, tegenover elkaar.
“Best wel ja, vrees ik”, zei Faragonda hoofdschuddend.
“Ik ga naar mijn kamer”, zei Bloom. De andere Winx knikten instemmend en het kantoor liep langzaam leeg.
“Weet je waar jij nood aan hebt?”, vroeg Stella, eens ze een eindje van Faragonda’s kantoor vandaan waren.
“Nee, wat dan?”
“Restyling!”, riep Stella. “Haar, make-up, nieuwe kleren… Zullen we dat met z’n allen doen?”
“Als je dat probeert, krijg je een kussen tegen je kop”, zei Musa.
“Goed idee, Musa”, zei Tecna, en meteen stemden de andere meiden in, Bloom het luidst van allemaal.
“Roxy, Laetitia, komen jullie mee?”, nodigde ze hen uit.
“Graag”, lachten die allebei.


Hebben jullie nog ideetjes voor dingen die de Winx/specialisten een keertje kunnen doen of meemaken?
Want ik kan moeilijk experimenteren met inspraak van lezers als ik weinig input krijg hé ;) De ideeën die jullie tot nu toe gaven waren allemaal erg groot, dus die kunnen niet in een paar hoofdstukjes beschreven worden en ook niet allemaal tegelijk, maar ik heb voor elk ervan al een moment in de verhaallijn gevonden (voor dit verhaal of de vervolgen) (Y) En sommige ideeën hebben me ook echt wel verder geholpen ;)

Reageer (1)

  • disneylover

    Dat ze een keer naar de kermis gaan ofzo maar dan wel magische kermis (Y)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen