Foto bij Het leger met school. (6)

De volgende ochtend hoor je een hoop kabaal en loopt je langzaam naar de gang. Je doet de deur open en ziet haswell tegen de muur aan hangen. ‘heei wat doe je hier’ roep je verbaast. Je vangt hem net op voor hij onder uit gaat. Je voelt dat hij te zwaar is en hij valt op je. Als je eindelijk onder hem vandaan bent trek je hem overeind. ‘ik haal een dokter’ zeg je zacht. Hij schudt zijn hoofd en je houd zijn schouder vast. ‘waarom niet?’ vraag je. Hij trekt je iets naar hem toe en zegt ‘ik wil dat de meiden niet bezorgd zijn’ je knikt en zegt ‘ik verzorg de wond wel’ hij knikt en je helpt hem naar zijn slaapkamer. Je gaat op zijn bed zitten en zoekt de EHBO set die je de vorige avond had gebruikt. Hij gaat ook op bed zitten en doet zijn shirt uit. Je kijkt naar het verband en doet het langzaam af. ‘het is een schone wond’ zeg je zacht. Je drukt er een beetje op en haswell kreunt van de pijn. ‘watje’ mompel je. Hij geeft je een zwak duwtje en je ziet dat hij glimlacht. Dit gaat een week door en als hij eindelijk weer goed op zijn benen kan staan ziet hij dat jij zijn functie had over genomen. ‘oke ik moet jullie iets vertellen’ zegt hij. Iedereen gaat in een rij staan en hij zegt ‘er is aan het einde van deze week een wedstrijd tegen een andere school. Wij zijn de kans hebbers’ je snuift even en zegt ‘mag ik vragen tegen wie, commandant’ hij kijkt je even aan en zegt ‘ik weet niet hoe ze heten. Maar we zien ze zo wel want we gaan eerst met z’n alle eten’ als jullie nog een keer de hindernis baan hebt gedaan roept haswell jullie nog een keer bij elkaar. ‘ik denk dat ik voor iedereen nu wel een 2de naam heb’ zegt hij. Jullie gaan zitten en hij begint bij Elles. ‘ik vind dat jij een rabbit, je bent snel’ hij gaat iedereen af. Als hij bij jou is zegt hij ‘kan iedereen even weg’ iedereen loopt weg en hij gaat naast je zitten. Je kijkt naar het raam waar je alle meiden ziet staan. ‘jij bent eigenlijk een lion, maar die is al bezet. Dus ik noem je een wolf, je bent een goede leider en je beschermt iedereen’ je lacht verlegen en hij staat op. Je staat ook op en jullie lopen weg. ‘waar gaan we heen?’ vraag je als je ziet dat jullie niet naar buiten lopen. ‘ik wil je iets geven’ zegt hij. Hij zoekt wat in een paar laden van een bureau. Je kijkt de kamer rond en hij zegt ‘dit is de kamer van de commandant. Hier is het’ hij houd iets omhoog en je kijkt er naar. ‘wat is het?’ vraag je. Hij pakt je hand en laat het op je hand vallen. Je kijkt er naar en je ziet dat het een ketting is. Je weet niet wat je moet zeggen dus omhels je hem. Als je beseft wat je doet stap je gelijk weg en zegt ‘sorry’ en loopt snel naar buiten. Je bekijkt het kettinkje nog eens goed. Het is een dogtag met jouw naam er op niet alleen je oude maar ook je nieuwe. Je doet hem om en loopt naar de andere. ‘wat is jou naam?’ vraagt swan oftewel Georgina. Je lacht en zegt ‘wolf’ als jullie klaar zijn met gelach en gepraat lopen jullie met z’n alle naar de kantine om te zien tegen wie we moeten strijden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen