Vorig hoofdstuk:

Frank en Koen gaan op zoek naar het tijdoliet.

Dit hoofdstuk:

Frank en zijn vrienden gaan op zoek naar Gordondo Bandido.

DE ONTKNOPING!!!!!

De vrienden van Frank bevinden zich nu bij Tom. Ze spelen nu buiten. " Boe!!!" roept Frank wanneer hij met de tijdreismachine boven hun hoofden zweeft. "O my God, is me dat verschieten!" roept Stefan uit."Frank, hoe was het in het verleden?" vraagt Jan. "Zwijg me ervan,ik heb wel jullie hulp nodig." zegt Frank terwijl hij met de tijdreismachine land. Eenmaal op de grond stapt Frank uit en vertelt hij wat hij zijn vrienden wat hij heeft meegemaakt in 1302 en wat hij van hen verwacht."Dus als ik het goed begrijp, moeten wij je helpen mee zoeken naar die Gordondo." zegt Tom." Jep." antwoordt Frank. "Cool." zegt Jan. " En hoe geraken wij in het lab?" vraagt Stefan."We maken een omweg langs de tijd." zegt Frank en hij legt zijn plan uit."Het is zoals een ' final battle in een computerspel." zegt Tom. Hij is de grootste gamer van het groepje. Dan vertrekken ze. Eerst zappen ze naar de tijdruimte, en dan keren ze terug naar 2014, om dan in het (ex)laboratorium van Koen te belanden. "Zozo, Ferdinand Rank, da's zeker 712 jaar geleden. " zegt Gordondo als ze uitstappen. "Hoe je uit het verleden bent gekomen hoef ik niet te weten.Nu smokkel ik jou samen met jouw vriendjes terug naar 27 juli 1914. De dag voor de Eerste Wereldoorlog, hahaha, vier vliegen in een klap." Daar mag ik niet al te zeker van zijn." roept Frank en hij pakt een van de door Koen gemaakte wapens."Instappen,en vlug wat." zegt hij.Dan gaan ze via een reuze teleportatie cabine terug naar de bovengrondse wereld, leveren ze Gordondo af aan de gevangenis en keren ze huiswaarts. Even later staan ze met de hoofdinspecteur van de politie in de woonkamer van Frank. "Gordondo krijgt minstens 10 jaar cel." zegt de hoofdinspecteur."Maar wat gebeurt er met de uitvindingen van Koen?" vraagt Frank. "Hij heeft het verleden niet overleefd." "Wel," antwoordt de inspecteur."Je hebt je als een held gedragen, Ferdinand dus,jij mag ze hebben." In Frank's borst groeit iets van trots.Zijn droom bereidt uit, zijn eigen tijdreismachine.

EINDE(of misschien ook niet.)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen