Albus heeft de brief, maar wat staat erin?

ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS.
Hoofd : Minerva Anderling
Geachte heer Albus Severus Potter,
Het is mij een genoegen om u de medeling te mogen brengen dat u in aanmerking komt voor Zweinsteins Hogeschool voor hekserij en hocus-pocus. In de bijlage vindt u alles wat er nodig voor uw eerste leerjaar betreffende aan schoolboeken en andere benodigdheden. Het school jaar zal aanvangen op 1 september.
Gelive voor 31 juli te reageren op deze brief.
Hoogachtend,
Schoolhoofd,
Minerva Anderling
Bijlage:
ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS

UNIFORM
Voor de eerste jaar geldt:
Minstens 2 effen schoolgewaden(zwart)
Eén effen puntmuts(zwart, niet verplicht)
Eén paar beschermende handschoenen.
VERPLICHTE LECTUUR
Het standaard spreukenboek(niveau 1) door Miranda Wiggelaar
De geschiedenis van de Toverkunst door Mathilda Belladonna
Theoretische Grondslagen der Magie door Albert Zwatel
De Zwarte Kunsten: Zelfbescherming door Quinten Tondel

OVERIGE BENODIGDHEDEN
1 Toverstaf
1 ketel (tin, maat 2)
1 set glazen flesjes
1 telescoop
1 set koperen weegschalen.
Leerlingen mogen tevens een Uil, kat of ander huisdier meenemen.
Sinds kort is het ook toegestaan voor eerste jaars om een eigen bezemsteel te bezitten. Mag ook een duurder model zijn.


Na het een tijdje te hebben laten bezinken vroeg Albus aan zijn vader:” Pap hoe gaan we dit allemaal betalen.” Maar Harry had daar nog niet echt aan gedacht wat ze moesten de boeken van James ook nog betalen. “ Ik ga straks wel op zoek naar de sleutel van de kluis” zei Harry na een tijdje nadenken. “ Welke kluis?” vroeg Albus aan zijn vader. Waarop hij geen antwoord kreeg, omdat zijn vader al druk aan zoeken was. Na zo’n vijf minuten zoeken zei Harry:” Ik heb de juiste sleutel denk ik gevonden.” Zelfs nadat hij de sleutel had gevonden kreeg Albus nog steeds geen antwoord op zijn vraag. Pas tijdens de lunch durfde Albus opnieuw te vragen over welke kluis zijn vader het had. “ Ik neem aan dat je we je eens hebben verteld over Goudgrijp, of niet soms?” vroeg harry aan zijn zoon Albus. “ Ja dat klopt.” Kreeg hij als antwoord van zijn zoon. “Nou daar hebben we een kluis die ik heb geërfd van mijn ouders” kreeg Albus als antwoord van zijn vader. “ En morgen gaan we daar naar toe” zei Harry.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen