Vorig hoofdstuk:

Frank leert professor Koen kennen en hij laat zijn labo zien.

Dit hoofdstuk:

Koen laat zijn beste uitvinding zien:een tijdreismachine!

"Dat,m'n jongen, is mijn beste uitvinding ooit. En ook de reden waarom je hier bent." zegt Koen. " Ik zocht allang naar een jongen die supergraag een tijdreis wil maken,en ik heb hem gevonden." Dan stottert Frank :"Be-be-bedoel j-j-je d-dan da-da-dat weeee e-een TIJDREIS gaan maken ?"(hij stottert flink!) Dan antwoordt Koen :"Natuurlijk." "YES YES YéééS" roept Frank.Hij is echt zó blij dat je het niet meer in woorden kan uitleggen."Heb je hem eigenlijk al getest?" vraagt Frank."Eeeeuuuu, nee!" antwoordt Koen."Geeft niet,"zegt Frank "ik ga zowiezo de lucht,eu, tijd in!"Dan beginnen ze in te pakken."We gaan wel niet naar een gevaarllijke tijd zoals de eerste wereldoorlog, hé?" vraagt Frank. "Natuurlijk niet," zegt Koen "denk je nu echt dat ik je in gevaar ga brengen?! Bijlange nie!" Alles is klaar om te vertrekken."Ho ho, het is bijna zover!" zegt Frank opgewonden."Ben je er klaar voor ?" vraagt Koen."Natuurlijk!" roept Frank.Ze bevinden alle twee al in de tijdreismachine.Samen tellen ze af van tien naar nul "10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,GO!"Frank klikt op de startknop en ze flitsen weg. "Eu, Koen?Is dit normaal? We zitten in de gewone RUIMTE!" zegt Frank. "Dat is de tijdruimte.We moeten op het juiste moment af slaan om in de goeie tijd te geraken, dus je moet me even laten concentreren, het is op de seconde nauwkeurig." zegt Koen.Even later maakt de tijdreismachine een scherpe bocht. Zo belandt de tijdreismachine in de gewone ruimte."We zijn er!" zegt Koen. Frank chekt de datum nog is."Gelukkig. Het is geen oorlog vandaag." denkt Frank. Maar,op de teller staat 10 Juli 1302. En dat is de dag voor de GULDENSPORENSLAG!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen