Vorige hoofdstuk:

Frank krijgt een brief van een onbekende waarin staat dat hij naar het stadspark moet gaan.

Dit hoofdstuk:

Frank bestlist of hij gaat doen wat er in de brief staat en doet het uiteindelijk toch.

De volgende dag op school. "Zal ik het doen?" vraagt Frank aan zijn vrienden. "Ja, je moet!" roept Tom. "Wie weet wat voor een avontuur je kan beleven!" "Nee,daarom moet je het net net niet doen," zegt Stefan. "Het kan je leven kosten." Op het moment dat Frank gaat zeggen: "Dan ga ik het niet doen", zegt Jan: "De meeste verhalen lopen goed af. Dan zal dit ook misschien goed aflopen." Tja, hij vindt het natuurlijk leuk om een avontuur in het echt te beleven. En als het levensgevaarlijk is, kan hij het misschien overleven. Want hij is slim én sterk. Wat wil je nog meer? Dan zegt hij vastberaden: "Ik doe het!" De volgende dag staat hij aan het standbeeld. Hij heeft een kompas mee zodat hij weet waar het noorden is. Maar hij wordt bekeken door de stiekeme afluisteraar. "Hij is er," zegt hij of zij. Als Frank aan de noordzijde van het standbeeld staat gebeurt er opeens van alles. Opeens komen er stralen uit de ogen van het standbeeld en hij bevindt zich dan in een onbekende kamer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen