Foto bij Proloog

Moonpaw raakte zacht de neus van haar nieuwe mentor Lionwind aan. De orange kater keek haar met even veel trots aan als zei naar hem. Moonpaw leefde niet meer onder haar naam Moonkit... Tenminste niet meer sinds Silverpelt werd vermoord. Ze was gewoon vermoord door die muizenbrein van een Oakstar! Oh wat haatte Moonpaw die kat. Haar gedachten smolten weg door de clan die haar nieuwe apprenticesnaam riep: Moonpaw moonpaw moonpaw! Verward door haar gemengde emoties liep ze naar haar clan. Het zwakke maanlicht weerkaatste op de rotsige ondergrond van het kamp. Moonpaws zwarte lange vacht glansde in het maanlicht en liet katten denken dat ze een leader was. Tenminste.. Nog niet. Daar was ze nog te jong voor. Ze was 6 manen oud. Op die tijd werd je Apprentice, Je werd een mentor toegewezen die jou opleidde tot je klaar was om de verandwoordelijkheden van het warriorzijn op je te nemen. En dat zou ze na een tijdje ook worden als ze goed oplette tijdens de jacht en vecht lessen. Maar een warrior moest niet alleen goed kunnen jagen en vechten. Je moest ook respect hebben voor de krijgscode en de Starclan. Je moest je leven kunnen geven voor je clan. En dat al was het meer dan waard om warrior te zijn. Maar nu was Moonpaw al blij genoeg met haar nieuwe mentor: Lionwind. Ze mocht hem wel. Hij was trots, maar toch zachtaardig. Sluw,maar toch een goede vechter. En straks zou hij de eerste les geven. Straks zou ze voor het eerst het kamp uit mogen en haar eerste ervaringen op doen!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen