Foto bij day 10

De volgende dag zaten Maite en Annie samen in de kantine.
'Hmm, deze baconsalade is echt goed' zei Annie. 'Waarom eet jij niets Maite?'.
'Ik ben aan het lijnen, dus dat betekent dat ik geen lunch meer eet'. 'Dat is onzin!' zei Annie.
'Hey, weet jij of er op deze school wel eens een schoolbal wordt gehouden?' 'Een schoolbal?, nee, niet dat ik weet.
Maar het lijkt me wel cool!' 'Ja, mij ook. Zullen we een schoolbal organiseren?'.
'Oké, maar dan moeten we het wel eerst aan mevrouw Sennfree vragen, want die gaat over alle activiteiten hier'.
Annie keek eens op haar horloge. 'O, we moeten nu naar sport Maite' zei ze.
De meiden liepen naar buiten om naar de sportzaal te gaan.
'We hebben voor sport meneer Norton' zei Maite. 'Hij kan soms een beetje vreemd doen, maar hij is echt superaardig'.
'Lekkerding in zicht' zei Annie die Maite aanstootte en in de richting keek van Andreo die op een bankje zat met een laptop op zijn schoot.
Maite giechelde. 'Maak oogcontact' fluisterde ze. Maite en Annie liepen langs Andreo en Annie glimlachte liefjes naar hem.
'Aaah' zei Maite. 'Hij is echt leuk!' 'En van mij' zei Annie.
'O, bitch alarm!' 'Maite draaide zich om en zag Emma heupwiegend naar Andreo toelopen. Nadat ze uitgebreid haar haren geflipt had kwam ze naast hem zitten. De meiden konden het niet laten, ze barsten beiden in een zenuwachtig gelach uit.
Andreo keek hun kant op en zwaaide naar Annie. Annie zwaaide terug, maar zag dat Emma haar woedend aankeek.
'O, o, problemen' zei Maite. 'Kom Annie, we gaan vast naar de kleedkamer'.
Toen ze de kleedkamer binnenkwamen zat er nog maar een meisje.
Ze had donkere krullen en hele lichtblauwe ogen. 'Hoi' zei Annie vrolijk.
Het meisje zei niets terug en keek naar de grond. Na ongeveer een minuut kwam Emma de kleedkamer binnenstormen.
'Jij!' zei ze tegen Annie en ze ging dreigend voor haar staan met haar armen over elkaar.
'Ik?' vroeg Annie. 'Is er wat?' 'Blijf uit de buurt van Andreo' zei Emma dreigend. 'Anders loopt het slecht voor je af nieuweling'.
'Ach, weet je nou nog steeds mijn naam niet?' vroeg Annie. 'Houd je bek dicht!' zei een van Emma's vele vriendinnen.
Emma duwde Annie tegen de muur aan. 'Andreo is van mij' zei ze.
Annie haalde haar schouders op. 'Ik zwaaide alleen maar naar hem hoor' zei ze.
'En denk maar niet dat ik naar jou ga luisteren bitch!' Emma wou Annie aanvliegen, maar Maite pakte haar arm vast.
'Kappen!' schreeuwde ze. Emma keek haar arrogant aan. 'Blijf met je vieze poten van me af' zei ze.
'Oké, maar dan blijf jij met je tere schone handjes van Annie af' zei Maite met een overdreven stem.
Het meisje met de donkere krullen begon te giechelen. Emma draaide zich in een reflex naar het meisje om en keek haar kwaad aan.
Het meisje hield meteen haar mond. Annie trok haar gele sportshirt aan met een bijpassend blauw vest en ze deed haar haren in een staart.
'Kom je Maite?, we gaan vast naar de sportzaal' zei ze.
'Wie was dat meisje met die zwarte krullen eigenlijk?'. 'O, dat was Mimi'. 'Mimi?' 'Ja, ze is van Spaanse afkomst en ze doet alles wat Emma haar opdraagt'.
'Het arme kind' zei Annie. 'Ja, ze is net een hondje aan een lijn. Het kind kan gewoon geen nee tegen Emma zeggen. Ze is bang voor haar.
De sportzaal was niet heel erg groot en had een groen met blauwe vloer. Overal in de zaal stonden gymnastiek toestellen.
'Kijk, dat is meneer Norton' zei Maite terwijl ze naar een grote man met een baard en een groen vest wees.
'Aha' zei Annie. De man kwam met uitgetrokken hand naar Annie toe. 'Goeiemiddag, jij moet de mooie Annie Butterfly zijn' zei de man.
'Ben je goed in sport?' 'Meneer Norton!, dat is toch geen vraag voor een nieuweling' zei Maite.
'O sorry, ik vergat mijn manieren' zei meneer Norton lachend. Annie lachte.
'Dat vind ik niet erg hoor' zei ze. 'Ik kan wel een beetje sporten hoor, maakt u zich maar geen zorgen'.
Weer lachte meneer Norton. 'Ik mag jou wel Annie' zei hij. 'Woon je in Menthol?'. 'Nee, in Angelina's castle'.
In de ogen van meneer Norton kwam afkeuring. 'Ik waarschuw je' zei hij. 'Blijf daar uit de buurt, de mensen die daar wonen sporen niet helemaal.
Ik kan het weten, want ik ben er lang geleden kok geweest'. 'O, dan heeft u vast mijn overgrootmoeder gekend' zei Annie.
'Je overgrootmoeder?, maar dan ben jij Angelina!'. 'Nee, ik heet Annie' zei Annie.
Meneer Norton keek naar de kinderen die de sportzaal inkwamen. 'Sorry, ik heb het er nog wel een keer met je over'.
Maite keek Annie angstig aan. 'Kijk niet zo' zei Annie. 'Hij maakt gewoon een grapje joh'.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen