Foto bij W20

“Vooruit, meisje, je bed uit”, zei Faragonda. “Kom op, het is al bijna middag.”
“Oké”, zuchtte Bloom. Ze keek aarzelend naar de deur die naar de rest van de school leidde.
“Zou je graag hebben dat altijd één van je vriendinnen bij je is?”, raadde Faragonda haar gedachten. Bloom knikte. “Kleed je aan dan, ik stuur hen wel.” Faragonda stond op. “Maak je niet druk, meisje, alles komt goed.”
“Ik hoop het”, verzuchtte Bloom.
“Ik ben er zeker van.”

Bloom kleedde zich aan nadat Faragonda vertrokken was, en Stella en Layla zaten al in hun living te wachten toen ze haar kamer uit kwam.
“Zullen we gaan eten?”, stelde Stella meteen voor.
“Ja, goed idee”, ging Bloom akkoord. Ze had inderdaad best honger, door zo lang te slapen, had ze het ontbijt overgeslagen.
“Ik ben echt blij dat Faragonda er is”, verzuchtte Layla.
“Ik ook”, zei Bloom meteen. “Het voelt zoveel veiliger.”
“Alsof zij alles kan oplossen”, zei Layla. Bloom knikte. “Maar goed dat ze er nog is. En volgend jaar ook. Net als mijn ouders en die van Sky trouwens.”
“En de mijne”, vulde Layla aan.
“Moet jij het ook overnemen?”, vroeg Bloom.
“Waarschijnlijk wel, ja”, zei Layla. “Of toch al deels. Op Andros is het traditie dat alles langzaam verschuift.”
“Bofkont”, verzuchtte Bloom, maar ze glimlachte erbij.
“Nou, mij moeten ze nog niet te veel vragen hoor”, merkte Stella op. “Na zo’n twee zware cursussen!”
“Stella!”, protesteerde Bloom meteen. “Vorig jaar hebben we amper opdrachten gekregen.”
“Dat had er nog bij moeten komen, met dat gedoe rond de Trix! En Faragonda heeft zelf gezegd dat dit jaar alles zwaarder zou worden.”
“Het is een goede voorbereiding op onze plichten later”, zei Layla. “We gaan die kennis goed kunnen gebruiken.”
“Nou, ik word anders geen schoolhoofd”, bromde Stella.
“Stella, niet zeuren”, zei Bloom. “Wees blij dat het Alfea maar is, een heel land zit veel ingewikkelder in elkaar.”
“Ik ken Solaria anders goed genoeg”, merkte Stella op.
“Je kent vast niet elke wet uit je hoofd”, kaatste Layla terug. “Dit is heus wel nuttig hoor.”
“Ja, dat lijkt me ook”, zei Faragonda, die het gehoord had.
“Maar wat leren we hier dan uit?”
“Dat moeten jullie zelf uitzoeken”, zei Faragonda.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen