Foto bij Part Ten

‘Ik zie je morgen! Dan kunnen we weer onze vaste lunch date houden’ riep ik nog lachend naar Audrey die altijd lopend naar haar werk kwam. ‘Dat doen we, tot morgen!’ riep ze nog, terwijl ik de hoek omdraaide en de zwarte Porsche van Niall herkende. Ik genoot van het avondzonnetje dat bijna onderging in Londen. De meeting was een uur uitgelopen en achteraf viel het allemaal wel mee, een keer in de maand viel nog wel te overleven. Mijn zonnebril zette ik ondertussen op mijn neus toen ik de deur opende. ‘Olli’ begroette Niall mij meteen enthousiast en drukte een kus op mijn wang. ‘Hi’ sprak ik vrolijk terug en keek het gebouw nog even na waar ik heel de dag had gezeten toen Niall de hoofdweg opdraaide. ‘Hoe was het op werk?’ vroeg Niall en ik keek hem verbaasd aan. Hij vroeg dat nooit, dus trok mijn wenkbrauwen op. ‘Het was zoals altijd druk’ antwoordde ik en zag Niall knikken. ‘Wat is er aan de hand?’ vroeg ik daarop, meestal praatte Niall mijn oren van mijn hoofd eraf, maar nu was hij vrij rustig. ‘Niks, hoezo?’ vroeg hij en keek met zijn ogen voor even naar mij. ‘Hoe was het met Skye?’ vroeg ik daarom maar, om niet in een discussie te gaan en er verscheen een glimlach rond zijn lippen. ‘Heeft ze haar vader nog gezien?’ vroeg ik direct en Niall knikte. ‘De hele dag is hij bij haar geweest. Moet je kijken’ terwijl hij stil stond bij het stoplicht zocht hij een foto op waarbij ze een ijsje vasthield waarbij haar hele gezicht onder zat. Ik pakte de iPhone van Niall aan toen ik opschrikte door een toeter achter ons als teken dat het stoplicht weer op groen stond. Ik zoomde de foto in en keek naar haar lach die mij meteen aan een persoon lieten denken, haar blauw-groene ogen herinnerde mij nog meer aan hem. ‘Harry’ sprak ik zonder dat ik het wilde mijn gedachte uit en hoopte dat Niall niks doorhad. ‘Wat is er met Harry?’ vroeg Niall meteen die blijkbaar mijn opmerking gehoord had en ik schudde verbaasd mijn hoofd. ‘Ze lijkt zoveel op hem. Kijk naar haar lach en naar haar ogen’ ik keek nog eens goed naar de foto, maar toen het mij teveel werd gaf ik de iPhone terug aan Niall en staarde uit het raam en was maar al te blij dat we ondertussen bij het appartementencomplex waren aangekomen.

In stilte liepen we naar de voordeur en keek soms nog is verbaasd opzij naar Niall die zelfs nerveus leek. ‘Hier zijn we dan’ mompelde hij. ‘Goh’ sprak ik sarcastisch en wachtte totdat Niall het slot van de deur omdraaide zodat we naar binnen konden. ‘Waar is iedereen?’ vroeg ik toen ik mijn jas aan de kapstok hing en vragend naar Niall keek. ‘Geen idee?’ vroeg hij vragend en hij knikte dat ik de woonkamer in moest lopen waar maar een paar lampjes brandde. Verbaasd keek ik om mij heen toen ik van schrik mijn handen naar mijn mond deed en de tranen in mijn ogen sprongen. ‘Suprise!’ gilde de drie jongens, Niall voegde zich er snel bij en keek verterend naar Skye die een heel nieuw jurkje aan had en de jongens zagen er zoals altijd gelikt uit. ‘Waarom doen jullie dit allemaal voor mij?’ stamelde ik en kon niet geloven wat er gebeurde. ‘Omdat we blij zijn dat je ons vriendinnetje bent en weer terug bent in Londen’ ik keek naar de gedekte tafel die er keurig bij stond en de geur van het eten liet mij maag zacht knorren. Louis kwam als eerste op mij afgelopen en trok mij dicht tegen zich aan. Hij drukte een kus op mijn wang en alle andere jongens volgde ook. ‘Als ik jullie niet had’ ik veegde een verdwaalde traan van mijn wang en liep naar mijn kleine meisje toe die ik optilde. ‘Wat zie je er mooi uit liefje’ ik drukte een kus op haar voorhoofd en keek vragend naar de jongens. ‘Hebben jullie dat voor Skye gekocht?’ vroeg ik verbaasd en zag Liam al zijn hoofd wegdraaien. ‘Nou?’ vroeg ik en keek doordringend naar Zayn. ‘Harry heeft het voor haar gekocht’ mompelde hij en ik probeerde net te doen alsof het mij niks scheelde. ‘Dan weet ik nu waarom je zo stil was Nialler’ zei ik lachend om maar meteen over een ander onderwerp te beginnen en de gespannen sfeer van een paar seconden geleden was nu snel weer weggevaren.

Na een lange avondmaal waar elk gerecht er net zo mooi en lekker uitzag was mijn maag goed gevuld. ‘Ik wist niet dat jullie zo goed konden koken’ ik klopte ondertussen op mijn buik en veegde met mijn servet Skye haar mondje schoon. ‘Aap’ gilde ze enthousiast en ik keek haar met een geamuseerde glimlach aan. ‘Ga die maar zelf halen Skye. Je weet waar die is toch?’ vroeg ik vragend aan het meisje die vrolijk knikte. Ik pakte haar op uit de kinderstoel en plaatste haar op de grond waar ze een paar pasjes liep, maar daarna het een beter plan vond om te gaan kruipen. ‘Over een paar weekjes loopt ze de hele wereld rond’ meende ik en hoorde Niall lachen. ‘Dan wilt ze alleen maar lopen’ zuchtte Louis en ik knikte. ‘Papa!’ gilde Skye toen en ik keek meteen vragend op en voelde mijn ademhaling korter worden. ‘Papa’ gilde ze weer vrolijk en ik keek verbaasd naar Liam die voor mij aan tafel zat. ‘Liefje van me, ben je er nog? Moest mama overwerken?’ hoorde ik de warme stem van Harry en ik voelde dat mijn hart in mijn keel begon te kloppen en mijn ademhaling korter begon te worden. In mijn ooghoek zag ik een waas de keuken binnen komen lopen en keek op waar Harry met Skye in haar armen stond. ‘Mama, aap’ ze hield haar aap in de lucht, maar ik gaf er geen aandacht aan. De stilte die er nu was, was onverdraagbaar en ik stond op uit mijn stoel en pakte mijn tas van de tafel, zonder er bij na te denken pakte ik Skye uit Harry zijn armen en ik voelde hoe zijn blik bij mij bleef hangen en met tranen in mijn ogen verliet ik het appartement zonder wie dan ook nog een blik te gunnen. Ik liep in het donker de straat weer op en had geluk dat ik gelijk een taxi te pakken kon krijgen met Skye dicht in mijn armen gedrukt zat ik trillend in de taxi op weg naar huis. De jongens hadden gewoon gelogen, Harry zou thuis moeten komen en ze wilde alleen maar dat we elkaar weer zouden zien. Ik wilde hem niet zien. Ik was er nog lang niet klaar voor om hem onder ogen te komen en nu was dat moment gekomen dat ik hem snel zag en het klote gevoel wat mijn lichaam even uit was is nu weer helemaal terug.

Ik vind dit van mijzelf een minder hoofdstuk, maar de volgende zal beter zijn, dat beloof ik!

Liefs X

Reageer (6)

  • Demonio

    Ik wil weten wat er gebeurt is tussen hen!!!!!!
    En het is helemaal niet slecht! Ik word alleen maar meer nieuwsgierig
    Please snel verder!!! *puppy ogen*

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen