Foto bij W14

“Bloom, ik denk toch echt dat jij moet ingrijpen”, zei Flora, toen ze even alleen waren. “Ze luisteren naar niemand anders.”
“Maar dat kan ik niet, Flora”, protesteerde Bloom.
“Ik weet dat je je niet als prinses of Almightixfee mag laten gelden, maar als je nu gewoon als Winx…”
“Nee, Flora. Nu telt dat niet, jij en Layla hebben de leiding.”
“Alsof jij ons niet helpt”, protesteerde Flora. “Als we de leiding niet hebben, hebben we wel dezelfde status als de leraren.”
“Flora, ik kan niet…”
“Flora!” Roxy kwam naar hen toe gerend.
“Roxy, wat is er?”
“Kan, kan ik je even spreken?”
“Ja, natuurlijk”, zei Flora verbaasd. Ze volgde Roxy, toch wel wat verward, wat was er dat Bloom niet mocht horen? Bloom was al even verward, geschrokken zelfs. Vertrouwde Roxy haar nu ook al niet meer.

Flora kwam terug met een bezorgde blik, Roxy rende de andere kant uit, naar binnen.
“Is Roxy nu ook al bang van me?”, vroeg Bloom meteen.
“Nee, Bloom, natuurlijk niet”, zei Flora meteen. “Ze was alleen bang dat…”
“Zie je wel, zij is ook al bang van me!” Bloom draaide zich om en wilde weglopen.
“Nee, Bloom.” Flora legde haar hand op Blooms schouder. “Ze is niet bang van jou. Ze kent je toch?”
“Waarom mocht ik het niet horen dan?”
“Ze, ze wilde gewoon niet dat je te erg zou schrikken”, zei Flora zacht.
“Schrikken? Waarvan dan?”
“Nou, veel eerstejaars zijn bang van je Bloom, en sommige tweedejaars ook.”
“Ja, dat weet ik…” Bloom keek verbaasd op. Moest ze hier van schrikken. Ze vond het vreselijk, natuurlijk, maar het was geen nieuws. Flora ging echter verder.
“Een paar meisjes hebben nu een soort clubje opgericht, een clubje tegen jou. Roxy hoorde hen andere meisjes aanspreken op de gang.”
“Een, een clubje? Tegen mij?”
“Ja”, zei Flora zacht. “Ze willen je hier weg, Bloom.”
“Me hier weg?”
“Van Alfea weg, van Eraklyon ook.”
“En Domino? Is daar iets over gezegd?”
“Niet voor zover Roxy gehoord heeft, maar… Ze hoorde ook iets over het besluit van Lichtrots.”

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen