Foto bij een... vriend? (+ een lollige afsluiting)

'ik heb je gered, trouwens ik heet Marsy, hoe heet jij?'.'i-ik... heet Eevee!'. Marsy papt Eevee's poot en neemt haar mee.

'kom, je kan vast wel even bij mijn roedel blijven slapen!' zegt Marsy terwijl ze Eevee snel mee trekt. na een tijdje lopen komen ze aan bij een grot. Marsy huppelt vrolijk naar binnen. Eevee loopt haar achterna en kijkt bangig rond; het ziet er donker en gevaarlijk uit, overal komen punten uit de grond en uit het plafond.
Marsy huppelt allerlei verschillende gangetjes en paadjes in, Eevee wordt er duizelig van! 'weet je zeker dat je de goede kant op gaan?' vraagt Eevee ongelovig. 'jaaahoor, ik ken dit hol uit m'n koppie! gewoon dicht bij me in de buurt blijven, okay?'.'oohh... ohhkee... (okey, maar dan wat langzamer uitspreken) ik doe m'n best'. stil lopen ze door. uiteindelijk komen ze aan bij het einde van de grot. het einde is rond en breder dan de gang zelf. aan de linker kant ligt een Mighthyana te luieren en aan de rechter kant spelen twee Poochyana's tikkertje. de ene Poochyana is zwartig van kleur en de andere grijs, in tegen stelling daarvan is Marsy meer wittig. 'nooit opgevallen dat ze zo wit is vergeleken bij die andere!' dacht Eevee bij zichzelf. 'hoi mam! hey Back! hallotjes Gray!'. 'en waar kom je nu weer vandaan Marsy? het is al donker! je weet best dat de Charizard op de loer ligt!' zegt de Mighthyana een beetje boos. 'sorry, mam maar ik heb een nieuwe vriendin gemaakt, vindt u het erg als ze even bij ons komt slapen?'. 'vriendin? ... dat betekend... mijn aller eerste vriendin!' denk Eevee bij zichzelf. ze begint een beetje te glimlachen. Marsy is nog niet uit geslapen en haar broers Black en Gray springen er al voor:'nee, dat mag niet ze is geen wolf-achtige, dus geen verblijf!'. Moeder kijkt de twee streng aan. 'hoe durven jullie? trouwens het wordt ook laat voor jullie dus hup hup, je nest in!'. moeder draait haar kop naar Marsy en Eevee. 'goed, je vriendin mag komen slapen, hoe heet je eigenlijk? en vinden je ouders het wel goed?'. Eevee schuifelt verlegen naar voren. 'i-ik heet Eevee, mijn ouders zijn vermoord door de Arcanine, mijn broer door de Charizard en ik bijna door mijzelf.'. 'zo, dat is heftig! nou, je mag altijd bij ons komen als je ergens wilt slapen ofzo hoor!'.'bedankt mevrouw Mighthyana.'. Eevee probeert zo netjes mogelijk te zijn, ze wil geen ruzie! 'maar nu gaan jullie naar bed, het is al heel erg laat. en jij ook mevrouw de schrijfster! kijk eens hoe laat het al is! 23:40! veel te laat! hup hup, oortjes uit, computer weg en je bed in mevrouwtje!'. (ik, schrijfster) 'maar mevrouw de Mighthynana, ik kon niet slapen en...'. 'geen ge-maar! op naar bed jij!'. (weer ik, schrijfster) 'okey, mag ik er dan nog wel een zinnetje onder zetten?'. 'vooruit dan maar, een zinnetje, geen letter meer!'.

Einde was als grapje bedoelt, ik heb geen zin in alleen maar tranen in deze story! ;)

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen