Foto bij APWBP Boek 1 Hoofdstuk 9 Deel 1

“Plank vindt geen Zoeker voor het Zwerkbalteam van Griffoendor”, verzuchtte Minerva net toen ik de leraarskamer binnen kwam.
“Geen Zoeker? Hij heeft toch selectietrainingen gehouden?”, merkte professor Banning op.
“Ja, klopt, maar er kwam bijna niemand opdagen.”
“Dan hij had er één moeten kiezen tussen degenen die wel kwamen”, vond Severus.
“Die konden amper vliegen, volgens Plank”, zei Minerva. “Hij heeft hen gezegd dat hij er nog over moet denken.”
“Ach, Minerva, het is maar een spel”, zei Pomona.
“Pomona, je weet goed genoeg dat zowat heel Zweinstein naar de wedstrijden uitkijkt”, zei ik met een glimlach. “Al weet ik dat jij er niet zo veel belang aan hecht, jij bent toch ook blij als Huffelpuf wint?”
“Dat is waar”, gaf ze toe. “Nou, Minerva, als ik jou was zou ik nog eens polsen of er geen andere leerlingen zijn die nog eens met een selectietraining mee zouden willen doen.”
“Ja, misschien doe ik dat maar”, stemde ze in. “Ik hoop maar dat Plank zijn team op tijd klaar krijgt voor de eerste wedstrijd.”
“Dat komt wel in orde”, vond madame Hooch. “Plank is een prima Wachter, hij slaagt er wel in zijn team genoeg te motiveren. Griffoendor heeft nu eenmaal een sterk team, als de Zoeker niet zo’n held is, hoeft dat nog geen ramp te zijn.”
“Je doet net alsof de andere teams minder goed zijn”, bromde Severus.
“Dat wil ik niet gezegd hebben, maar ik ken die teams niet zo goed, in de meeste teams zitten heel wat nieuwe spelers nu.”
“Da-da-dat is, is waar”, mengde Quirinus zich nu ook in het gesprek.
“Ach Krinkel, jij kent de teams niet eens, je bent jaren weggeweest”, sneerde Severus. “Neem me niet kwalijk, ik heb nog werk.” Hij beende de leraarskamer uit.

Reageer (5)

  • lily_luna

    Ga je nog verder? Ik vind deze story echt super leuk!

    1 decennium geleden
  • molentje1313

    Leuk snel verder

    1 decennium geleden
  • Romanov

    super ;D

    SNel verder ^^

    1 decennium geleden
  • Gisborne

    Snel verder! <33333333

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    haha geweldig :D

    Kan ik er nog eentje krijgen, voor mijn verjaardag? ;)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen