We hebben ons kamp wat beter verstopt vandaag, de dag gaat snel voorbij.
Casim en ik hebben veel gelachen, braambessen gegeten. Braambessen zijn echt heerlijk.
Ze smelten op je tong. We hebben wat strikken proberen zetten, maar dat had geen nut.
Met mijn Sikkel snijdt ik de kruiden af die Casim heeft gevonden.
We gebruiken het als geneesmiddel, en mijn been doet het al veel beter.
Soms horen we geritsel in de roste struiken het is herfst.
Swaggerboy's 19de verjaardag wordt vandaag gevierd in district 3.
Of helemaal niet gevierd. Zou Swaggerboy het eigenlijk wel weten dat hij jarig is?
Misschien heeft hij eeen parachutje gekregen met een verjaardagstaart.
Ik grijns bij die gedachte.
Casim is mijn maatje, mijn tofste maatje. We leren dingen aan elkaar die we goed kunnen.
Ik zet me neer op een boomstronk, klaar voor de avond.
Casim lacht naar me, en ik lach terug.
Ik leg een Braambes in mijn mond, en de zoete smaak maakt mij vrolijk.
Een beetje Fazant erbij, en heel onze voorraad vlees is op. Casim heeft nog Wortels, Crackers en Bessen.
Ik heb nog een halve fles van 3 liter water over, dus ik besluit om morgen onze flessen te gaan bijvullen.
Als ik genezen ben gaan we proberen om de beroeps uit te schakelen.
'Ze zijn veel te sterk' mompel ik.
'Wij zijn ook sterk' antwoord Casim droogjes.
'Moeten we ze misschien zich tegen elkaar laten keren?' vraag ik me luidop af.
'Misschien, misschien.'
'Hun ernstige verwondingen aanbrengen heeft niet veel effect, ze krijgen toch gegarandeerd parachutjes.' merk ik op.
'Afslachten?' stelt Casim voor.
'Nee, dan gaat er ongetwijfeld iemand van ons dood.' antwoord ik vastberaden.
'In een val van Reuzenspinnen, slangen en wolven lokken?'
'Hoe laten we die allemaal tesamen komen?' twijfel ik.
'Hun wapens , eten, drinken verwoesten?' stelt Casim voor.
'Goed iedee, maar hoe doen we dat?'
'Ik weet het niet, misschien moeten gewoon afwachten.' zucht de kleine jongen.
Ik geef hem een stevige knuffel.
'Magyzymynemaatze' fluister ik.
'Wat betekend dat?'
'Vriend'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen