Het hok stond op het terrein naast het school plein. We klommen onder het hek door en liepen ernaar toe. We gingen zitten in het oude schuurtje. Het voelde vreemd vertrouwd. Merle had ons hier verteld dat haar ouders gingen scheiden in de eerst en Stella had hier bij ons uitgehuild toen Rex haar had gedumpt. Nu was het mijn beurt. Ik vertelde mijn vriendinnen dat vanochtend toen ik het huis uit liep er een man op me had gewacht. Hij had gezegd dat ik mee moest komen naar mijn vader. Verder niks. Ik was een beetje geiriteerd weg gefietst van de man.
'Toen hij opschool verscheen paniekte ik gewoon.' was mijn eind zin.
Stella en Merle hadden het verhaal zwijgend aan gehoord.
'We gaan de dosiers bekijken.'
Stella en ik keken haar eerst verbaasd aan.
'Van de dood van je ouders, als ze echt dood zijn dan staat dat daar in, zo niet, nou ja dan zien we nog wel.'
We begrepen het, maar we snapten het ernstige er niet van.
'Als er mee gekloot is, gaan die mensen het ons niet laten zien.' legde ze uit.
Langzaam drong het tot ons door.
'Je wil de dosiers stelen?!' gilden we in koor.
Ze knikte en stak haar pink uit. Ik dacht na. Dat wil ze dus voor jou doen!. Ook ik stak mijn pink uit en we keken verwachtingsvol naar Stella. Ze keek paniekerig, maar zuchtte en stak ook haar pink uit.
'Jullie zorgen er nog eens voor dat ik dood ga.' zei ze.
We lachten alle drie en pinkie-swearden dat dit ons geheim was. We aten onze lunch in het hok op en stelden een plan op.

Doel

De dossiers vinden en mee nemen.

Waar

Het gemeente huis

Wanneer

Morgennacht

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen