Foto bij Meisjes met vragen - 5

Toen ik die middag Tsubasa tegenkwam, legde ik hem meteen Katara’s vraag voor.
“Met alle plezier”, zei hij met een glimlach. “Morgen?”
“Ik zal het haar vragen, ik laat u nog iets weten”, beloofde ik.
“Goed, prinses.” Hij maakte een buiging. Ik kon een zucht maar moeilijk onderdrukken, al dat stijve gedoe hier, ik had veel liever de gezelligheid van de waterstam.
Katara ging meteen akkoord toen ik zei dat Tsubasa de volgende dag tijd had, al leek ze tegelijk behoorlijk zenuwachtig te zijn.
“Vuursturen?” Yue kwam de kamer in. “Weet je zeker dat je dat wilt, Katara?”
“Ja tante Yue”, zei ze zacht.
“Ze heeft het me zelf gevraagd, Yue. Bovendien, ze was vroeger altijd zo aangetrokken door vuur. Gewoon een paar kleine dingen proberen, nog geen uitgebreide lessen.”
“Goed dan, jullie moeten het weten.” Yue ging zitten. “Euh, Lizzie, heb jij nog nagedacht?”
“Waarover?”
“Die officiële titel. Raadsvrouw of zo.”
“Oh.” Ik beet op mijn lip. “Daar moeten we met Keylina over praten, Yue.”
“Wanneer kan dat, denk je?”
“Ze is bezig nu.” Ik keek op de klok. “Ik moet trouwens ook weer eens naar de troonzaal. Vanavond misschien. Morgen vertrekken de meeste gasten al, gelukkig. Ik zal blij zijn als dit alles voorbij is.”
“Wij lopen toch niet in de weg hé?”, vroeg Diana lachend.
“Nee hoor, ik heb niet liever dan dat jullie in de buurt zijn. Maar ik zal maar eens gaan, tot vanavond.” Met een glimlach liep ik de kamer uit.

Opgelucht zwaaiden Keylina en ik de volgende dag het grootste deel van de gasten uit.
“Nu wordt het vast minder druk”, zei mam.
“Zeker weten.” Ik grijnsde. “Al hebben we vandaag nog wel wat werk.”
“Prinsessen hebben altijd werk”, merkte pap op. “En vuurvrouwen nog meer.”
“Bah.” Keylina zuchtte, maar lachte erbij. “Ach ja, het belangrijkste is dat die stomme oorlog voorbij is. Vandaag nog een aantal personen aanstellen voor de stammen waarbij het stamhoofd weigerde de verantwoordelijkheid op te nemen onder ons gezag.”
“Je kan het zonder mij af, hoop ik?”, vroeg ik.
“Ja hoor, ik weet wel wat je Katara beloofd hebt.” Ze glimlachte. “En vanavond nog even met Yue praten natuurlijk.” Ik knikte.
“Ik ga Katara halen, ik heb met Tsubasa in de trainingszaal afgesproken.”
“Tot straks dan.” Keylina en ik gingen elk de andere kant uit.

Reageer (3)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen