Foto bij De 100e Hongerspelen - 271

Mensjes, het is bijna gedaan (nou ja, er komen nog wel wat deeltjes, maar echt lang zal het niet meer duren). Nu mijn vraag aan jullie: Willen jullie nog een vervolg als Katniss presidente is? Echt 'Hongerspelen' zoals met de Spelen of de opstand zal dat natuurlijk niet meer zijn, dus ik weet niet zeker of ik verder ga schrijven, maar ik zou graag jullie mening daarover horen.

“Dat komt omdat pap nog zoveel geld op zij had staan!”

“Je vader heeft ons juist niets nagelaten! En bovendien, straks is Katniss Everdeen, de presidente van Panem, een vrouw. Ik raad je aan haar zo niet aan te spreken en wat respect te leren, of je kunt nog zwaar in de problemen komen. En ga nu je koffers pakken.” Zonder nog een woord te zeggen, draaide ze zich om en liep naar de kamer die haar toebedeeld was om zelf te beginnen inpakken.

***

Katniss legde de telefoon in.
“District zeven heeft ook voor ons gekozen!”
“Dan moeten we meteen de familie van die waarnemer hierheen laten komen”, zei Peli zonder aarzelen.
“De eersten zijn er net”, meldde Haymitch.
“Laat hen maar boven komen”, zei Katniss met een glimlach. Het duurde niet lang voor een vrouw met twee kinderen het appartement in kwam.
“Waarom heeft u ons thuis laten weghalen?”, vroeg de vrouw angstig.
“Omdat uw man bedreigd is door Snow”, zei Katniss. “Aangezien het district waarin hij vandaag waarnemer is op mij heeft gestemd.”
“U bent veilig hier”, zei Adriënne. “Als de Spotgaai wint, kunt u vanavond ongehinderd weer naar huis.”
“En anders?”
“Dan krijgt u de keuze, we kunnen u ook in veiligheid brengen”, zei Katniss. “U en de rest van uw familie.”
“Dus u vlucht?” De vrouw keek Katniss aan. “U vlucht als u verliest?”
“Nee, alleen de onschuldigen stuur ik weg, degenen die niet om deze opstand gevraagd hebben. Ik blijf.”
“Ook als Snow u dan laat vermoorden?”
“Ik wist welk risico ik nam toen ik hiermee begon. Ik had vele jaren geleden al dood kunnen zijn.” De vrouw was duidelijk niet helemaal gerustgesteld.
“Mevrouw, ik beloof u dat u van niemand hier iets te vrezen heeft”, zei Peli.

Reageer (5)

  • Fadedd

    Love it <3

    1 decennium geleden
  • molentje1313

    ik zou het echt geweldig vinden want ik hou echt van je storie

    1 decennium geleden
  • louisfavo

    Als je inspiratie hebt om verder te schrijven zou het geweldig zijn om meer te lezen over Katniss, maar als je niks meer weet en helemaal begint te stressen omdat wij willen dat je doorgaat moet je het niet doen.

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    snel verder

    wat je met het vervolg doet moet je zelf weten. Als het goed voelt om te schrijven doen, anders heeft het geen zin.

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    Snel verder (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen