Sterren glinsterde op schaduwen die zich voorbewogen als vissen in een beek. Een schildpadpoes met groene ogen ging zitten aan de helling en keek haar Clan toe. Een paar leerlingen, vermengt door krijgers en oudsten zaten er opgewonden bij. Dit werd hun eerste Grote Vergadering. De Schildpadpoes haar commandant zat naast haar. Hij had een grijze pels met witte vlekken. De poes gaf de Clan het teken om naar beneden te kunnen trippelen. De vier oude eiken torende hoog boven de Grote rots uit. ''We vertellen toch niet over...'' Voor de commandant zijn zin af kon maken was de schildpadpoes hem voor. ''Nee Grijsvlek, ik wil niet enig risico lopen om moeilijkheden te krijgen voor m'n Clan. Vooral niet in tijden als deze''. Vlekster haar groene ogen schitterde fel in het maanlicht. Ze liep naar de Grote rots , de plek waar de Clans elkaar vele manen lang elkaar ontmoette , onder het heilig bestand van de SterrenClan . De DonderClanleider sprong er sierlijk op. Aan haar rechter zijden zat een roodgestreepte kater ; Roodster , leider van de RivierClan. Aan Vlekster haar linker zijden zat een massieve kater met een goud gestreepte pels. Zijn ambergele ogen gericht op de Clankatten. Hij had zijn naam niet voor niks te danken aan zijn ambergele ogen. Vlekstaart haar blik gleed van Geelster naar de kat links van hem ; Stormster - Leider van de WindClan. De poes sloot even haar ogen en de wind woei haar vacht op. Vlekster zag een krijger , stervend op de grond liggen. Daar tegenover zat een gewonde kat. Het veld lag er vol mee. Een bruingevlekte poes kwam naar voren. ''Dit word een moeilijke tijd , voor alle Clans. Maar '', vervolgde ze,'' een zwart witte poes kan dit stoppen''. ''Welke zwart witte poes?'' vroeg Vlekster . De SterrenClanpoes was al verdwenen. Nog heel even zag de DonderClanleider het bloederige strijdtoneel voor zich. Vlekster opende haar groene ogen. De tijd was niks verder gegaan. Iedereen zat nog in z'n vaste positie. '' Ik verklaar deze Clanvergadering voor geopend!'' riep Vlekster alle vier de Clans toe. ''De DonderClan heeft nieuwe leerlingen in training. Ze zullen erg hun best doen om hun taken te vervullen'' miauwde Vlekster. ''Wij hebben ook sinds kort nieuwe leerlingen '' riep stormster uit. Hij keek Vlekster met een zachte blik aan. Daarna vertelde de leiders over zwerfkatten die soms prooi steelde. ''We hebben een nieuwe commandant gekregen '' vervolgde Geelster. ''Zwaluwvleugel had de Clan lang en goed gediend. Hij is gestorven in een eervolle dood. Onze nieuw commandant is Schaduwpels''.
Even later was de Grote vergadering afgelopen. Vlekster sprong van de grote rots af. Ze zag verderop Mistpoot praten met een WindClanleerling. Ze zwaaide met haar staart ten teken dat Mistpoot moest komen. De leerling nam snel afscheid en trippelde naar haar leider toe. ''Is er iets '' klonk een dreigende stem van achter de leerling. ''Wat was er met je leider?'' gromde de stem weer. ''Deze dingen gaan jou helemaal niks aan Bruinklauw , je zou beter moeten weten dan een leerling te ondervragen'' Vleksters stem klonk streng. ''Ga maar naar je eigen Clan '' commandeerde ze hem. De kater keek nog een keer dreigend hun kant op. '' Wat een engerd '' vond Mistpoot.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen