Foto bij De 100e Hongerspelen - 268

“Met Vania”, bevestigde Gale.
“Bedankt, oom.”
“Graag gedaan jongen.”


“Mam?” Ian liep naar Katniss toe. Meteen draaide die zich om.
“Wat is er?”
“Heb je, heb je me nog, nog ergens voor nodig?” Katniss keek hem aan.
“Ik wil je hoe dan ook nergens toe dwingen, Ian. Niet als alles goed loopt.”
“Als alles goed loopt? Wat bedoel je?” Katniss zuchtte en keek haar zoon aan.
“Er is nog een kleine kans dat Snow wint, jongen. Als dat gebeurt…” Ze haalde diep adem. “Glafira is veilig, net als Vania’s familie. Snow zal ons aandoen wat hij kan. Maar wij hebben hem uitgedaagd, om deze opstand gevraagd. Jij niet.”
“Maar…”
“Ian, in het kleine geval dat het misloopt, duld ik geen tegenspraak.”
“En ik evenmin.” Peeta kwam naast Katniss staan en ook Gale voegde zich bij de groep. Ian keek hen verbaasd aan, zijn ouders hadden nooit eerder zo tegen hem gesproken, over alles hadden ze gepraat, als gelijken.
“Wat dan?”, vroeg hij zacht.
“Er staat een Hovercraft klaar. Als we merken dat de resultaten tegenvallen, sturen we jullie weg. Jij, Vania, Rue, Odette en alle anderen die hier niet om gevraagd hebben. Jullie zullen veilig zijn.”
“Maar… Mam, dat kan je niet maken! Ik, ik heb al zoveel vrienden verloren, ik kan jullie niet ook…”
“Zover komt het niet.” Haymitch, Adriënne, Peli en Portia kwamen dichterbij. “Je moeder is eerlijk met je, jongen. Snow heeft haar alles afgenomen, behalve jou en je zus, ze laat jullie niets aandoen. Maar ik weet zeker dat we gaan winnen.” Ian keek angstig van de een naar de ander.
“Ik ook”, zei Adriënne zonder aarzelen.
“Waarom zeggen jullie dan…”
“Omdat niemand van ons tegen jou kan liegen”, zei Peeta. “Je moeder niet en Haymitch niet. We willen je voorbereiden op wat kan gebeuren, maar als je gisteren die uitzending op tv had gezien, zou je niet aarzelen. Panem werd gek.”
“Goed dan.” Ian haalde diep adem. “Als het dan goed komt, moet ik dan nog ergens mee helpen? En… Nou ja, ik zou best graag ook alles weten.”
“We leggen je morgen alles uit”, zei Haymitch.
“Het enige waar jij, Vania en Odette ons goed mee zouden kunnen helpen, als jullie willen, is een variant op de gebruikelijke huldiging van de winnaars”, zei Katniss.
“Maar we zijn geen winnaars!”

Reageer (5)

  • Marly2801

    Snel verder (:

    1 decennium geleden
  • molentje1313

    Lig dit te lezen terwijl ik eigenlijk moet slapen maar deze story is te geweldig om niet te lezen

    1 decennium geleden
  • Amaretto

    Ik wil weten wie president word!!!
    snel verder (:

    1 decennium geleden
  • LearnToPlay

    #forevereverdeen!

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    nee, dat is juist het goede eraan!!! Jullie hebben niet gewonnen door elkaar af te maken

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen