Foto bij De 100e Hongerspelen - 262

“Nee, die komt van Portia, ze hebben altijd samengewerkt vroeger. Maar mijn make-up heeft Cinna natuurlijk wel gedaan.”

“Ontwerp je zelf ook nog steeds?”
“Ach nee, Caesar, daar heb ik bijna geen tijd meer voor. Kinderen opvoeden is geen taak die je mag onderschatten, net als mentor zijn trouwens.”
“En Peeta? Jij gaat toch niet zeggen dat je gestopt bent met schilderen, hoop ik?”
“Ik geloof dat ik net iets meer gepassioneerd ben dan Katniss”, zei Peeta lachend. “Als ik even tijd heb, maak ik vaak genoeg een tekening. Schilderen doe ik wel wat minder tegenwoordig.” Hij keek op de klok. “Maar als je het niet erg vindt, Caesar, we zouden nu graag afronden, anders wordt het vanavond wel héél laat voor we samen in bed kunnen kruipen.”
“Natuurlijk”, zei Caesar joviaal. “Mensen zouden bijna vergeten, in alle spanning vandaag, dat zelfs de bekendste mensen uit Panem af en toe eens rust nodig hebben, of een momentje met z’n tweeën.” Hij knipoogde schalks. “Zal ik iemand sturen om de kaarsen aan te steken?”
“Bedankt voor het aanbod, maar daar hebben we al iemand voor”, grinnikte Peeta. “Goedenavond, Caesar.”
“Goedenavond, Katniss, Peeta. Goedenavond, dames en heren. Laten we inderdaad maar allemaal onze bedden opzoeken, want het kan morgen best wel eens een spannende dag worden. Zodra wij een antwoord hebben, laten we ook u weten wie de komende jaren de president of presidente van Panem wordt. Tot ziens!” De lichten in de studio doofden, terwijl het publiek voor de laatste keer die avond applaudisseerde. Opgelucht liep Katniss het podium af. Dat was achter de rug.

***

“Vania?” Katniss was vroeg opgestaan. De vorige avond was alles goed verlopen, de waarnemers waren vertrokken, de burgemeesters waren op de hoogte gebracht. Die middag zou ze nog heel wat bespreken over wat ze als eerste moesten doen als ze verkozen was die avond. Of wat ze zouden doen als ze niet gekozen werd door de burgers van Panem. Nu gingen echter andere zaken voor. Peeta was naar Ian en Pattie naar Odette. Rue werd in slaap gehouden tot Vania goed en wel wakker was.
Vania kreunde en draaide zich om.
“Vania, ben je wakker?” Ze opende haar ogen.
“Katniss?”
“Ja meisje, ik ben het.” Ze hielp Vania recht. “Alles goed?”
“Ik, ja, gaat wel.” Ze zuchtte. “Ik ben blij dat ik uit die arena ben. Hoe is het met Ian? En Rue?”

Reageer (7)

  • molentje1313

    Zit deze story telkens te lezen terwijl ik eigenlijk moet leren en heb proefwerkweek

    1 decennium geleden
  • Fadedd

    Wauw dit is egt 1 van mn lievelings story op quizlet !! Love it !! X

    1 decennium geleden
  • SpecialOneX

    Oeeeeh snel verder!! Je schrijft echt zo goed (ook bij je Delia-verhaal) x

    1 decennium geleden
  • LearnToPlay

    verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden
  • Marly2801

    snel verder (:

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen