Foto bij Daan Zwierink

Ik duw de deur van Wiet' achtertuin in en ik loop naar binnen. 'Wiet schiet is op' gil ik naar boven terwijl Wiet van uit de gang komt. 'Ben al klaar hoor' gilt Wiet in mijn oor. Ze is zo lief maar ook echt heel erg gek. 'Wij gaan' gilt Wiet naar boven terwijl ze der schoen. Ze is gek op sneakers. Ze pakt der jas en trekt hem snel aan. 'Moet je je fiets niet pakken' vraag ik der lachend. Ze schud lachend der hoofd en pakt der [url=http://www.fietsenvanlil.nl/upload/136/products/931/th/fiets-omafiets---zwart---28-inch---nostalgia[0].jpg]fiets[/url]. 'Wiet schiet op dadelijk komen we nog te laat' zeg ik lachend en duw het hek open. Wiet gaat me voor naar buiten en stapt lachend op de fiets. Zo ver is het niet misschien net 5 minuten hier vandaan. Ze kijkt me lachend aan en samen fietsen we weg. 'Dus meneer Zwierink en mevrouw Rozes dachten wij komen ook nog eens een keer de les in' gilt ons bio docent door de klas. Maya, Mira en Kiki kijken om. Ze zijn de drie grootste fietsen van de hele school. Wiet en ik haten ze echt. 'Ga snel zitten of willende twee ook nog na blijven' buldert onze bio docent veder. Ik plof naast Wiet neer op een tafel helemaal achter in en we beginnen te praten. 'Wiet Rozes ga je maar melden' gilt Maya door de klas als onze bio docent deze kant op komt gelopen. Maar net als hij wat wil zeggen gaat de bel. 'Save bij de Bel' gilt Wiet vrolijk door de klas en pakt der tas gelijk op klaar om het lokaal uit te rennen. 'Wiet heb je het nummer af wat je zou gaan zingen' vraagt de docent muziek aan ons. 'Ja'. 'Begin dan maar'.

Het is een hele tijd geleden
Ik was pas een jaar of twee
Papa had heel lang gereden
En bracht een puppy mee
Als mijn moeder nu vertelt
Over jou in die grote mand
Dan sta ik nog steeds verstelt
Je paste bijna bijna in haar hand

Je voelde je niet goed dat wist ik toch al lang
Ik zag het aan je snoet
Dat maakt we vreselijk bang
Ik kan jou toch niet missen
Het is nog lang geen tijd
Wie moet nou beslissen over wat die dokter zei

We hebben al die jaren zo veel plezier gehad
Rennen langs het water
Of dwars door een modder pad
En als ik eens verdriet had
Of niet zo’n beste zin
Dan kwam jou snuffel neus
KLESTNAT
En likte likte aan mijn kin

Je voelde je niet goed dat wist ik toch al lang
Ik zag het aan je snoet
Dat maakt we vreselijk bang
Ik kan jou toch niet missen
Het is nog lang geen tijd
Wie moet nou beslissen over wat die dokter zei

Morgen gaat het gebeuren
Ik ga met je mee
Je allerlaatste wandeling
Die maak je niet alleen
Dag lieve Boris
Ik probeer me flink te houden een knuffel
En een zoen
Zo veel van iemand houden
dat zal ik echt nooit meer doen
Zo veel van iemand houden
dat kan ik echt nooit meer doen

Ik keek Wiet met open mond aan. Was dit dat meisje dat iemand in één klap kon laten smeken om dood gemaakt te worden. Wiet komt weer naast me zitten en kijk droog naar onze docent. 'Wiet dat was zo gevoelig...' maar dan wordt hij onderbroken door Kiki. 'Ik kan dat veel beter kijk maar' gilt ze door de klas. 'Ja volgens mij was dat meer gillen' zeggen Wiet en ik tegelijk. 'Ik denk dat jullie gelijk hebben maar Wiet je krijgt een 9.9' zegt de docent. Hij geeft nooit een 10 dus dit is het hoogst haal baren. 'Goed gedaan Wiet' zeg ik en geef der een high five. Lachend slaat ze der tegen aan en geeft me een box. Eén ding is zeker Wiet is niet echt een meisjes meisje.

Reageer (1)

  • MainiacxxxLl

    Dat is een kinderen voor kinderen liedje.
    Die vond ik altijd zo zielig....

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen