Foto bij Hoofdstuk 2~Fay

Na ongeveer een half uur Frans word er op de deur van het leslokaal geklopt. De lerares Frans die ook onze mentor is, geeft als antwoord 'kom maar binnen!' Langzaam gaat de deur open. Er staat een jongen met een leuke glimlach. Als de jongen voor de klas staat zegt de mentor 'stel je maar even voor.' 'Oke' zegt hij. 'Ik ben Louis en ben sins gisteren hierheen verhuisd.' 'Oke' zegt onze mentor 'Louis is jullie nieuwe klasgenoot.' 'Ga maar ergens zitten Louis.' Hij kijkt even om zich heen waar nog plek vrij is, zijn blik valt op mij en hij loopt mijn kant op. Hij gaat vast naast Miranda zitten, die een paar tafels voor me zit, denk ik bij mezelf. Maar hij loopt door en schuift de stoel naast me naar achteren en gaat zitten 'hii' zegt hij. Ik wil net wat terug gaan zeggen maar dan schreeuwt Paul door de klas 'je kunt beter naast iemand anders gaan zitten.' Ik sla m'n ogen neer. Maar dan reageert Louis 'nee hoor ik zit hier goed' en hij glimlacht naar me. Ik lach verlegen terug. 'Zou ik mee mogen kijken in je boek?' Vraagt hij. 'Tuurlijk' antwoord ik en leg m'n boek tussen ons in. Na een kwartier gaat de bel als tegen dat de pauze begint. Ik sta op en loop het klaslokaal uit. Ik zie dat Louis nog even met de mentor aan het praten is. Ik loop naar de aula en ga op mijn vaste plekje zitten een achter in de aula. Ik pak wiskunde uit m'n tas om alvast het huiswerk te maken. Ik snap er nogsteeds niks van. Ik wil m'n boeken net terug stoppen als ik een stem naast me hoor. 'Lukt het?' Ik kijk op en zie dat het Louis is. 'Uhm nee niet echt' antwoord ik. 'Ik wil je wel helpen' zegt hij. 'Echt?' Vraag ik. 'Tuurlijk wat moet je doen?' Ik laat hem het hoofdstuk zien. 'Oke, dat heb ik al eens gehad op m'n vorige school.' Als hij klaar is met uitleggen kan ik alle opdrachten moeiteloos maken. 'Dankje' zeg ik. 'Graaggedaan' antwoord hij. Ik wil nog iets tegen hem zeggen maar dan gaat de bel. 'Waar moeten we heen?' Vraagt hij. 'Naar Nederlands, kom maar mee.' Zeg ik.

Reageer (3)

  • Harryloverxx

    Aww louis is echt lief <3
    Ik wouw dat ik zo'n nieuwe klasgenoot had ;)
    Haha snel verder xx

    1 decennium geleden
  • WeLoveTommo

    Super génial!

    Xxsnelxverderxx

    1 decennium geleden
  • Snuf

    Mooi geschreven snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen